روش میزان

در کلاس پژوهش

ساخت اوریگامی کاغذی

با خلاقیت دانش آموزان


خلاصه :

ساخت اشکال مختلف با کاغذ در پژوهش

بسم الله الرحمن الرحیم

دانش آموزان با ورود به کلاس پژوهش با این فضا مواجه شدند.

تعدادی ازصفحات کتاب اوریگامی بصورت جدا جدا با کاور در روی میز بود.

درون جعبه تعدادی قیچی و چسب دیده می شد.

در گوشه دیگر کاغذ های یک رو سفید در اندازه های مختلف وجود داشت.

 

دانش آموزان با برداشتن صفحات کتاب شروع به ساختن  شکل های داخل کتاب کردند.

اتفاق جالب اینجا بود که هر فرد با در اختیار داشتن یک صفحه می توانست تا مراحل میانی ساخت شکل مورد نظر خود را انجام دهد و برای تکمیل و ساخت کامل شکل اوریگامی خود نیاز به برگه صفحه بعدی داشت که در کاور جداگانه در دست دوست دیگرش بود

 

.

اینجا دو حالت اتفاق می افتاد

یک- فرد به دنبال ادامه صفحه می رفت و برگه مورد نظر را در دست دوستش پیدا می کرد.

(نحوه استفاده دو نفر از دو طرف یک برگه هم در نوبه خود باعث تعامل و ایجاد مساله و پیدا کردن روش حل مساله می شد که چطور همزمان دو نفر می توانند از دو طرف یک برگه استفاده کنند)

دو – فرد با خلاقیت خود و تلاش کار خود را ادامه داده و شکل جدید و یا شکل کتاب را  با ذهنیت خود می ساخت

.

اهداف :

  • مهارت خوب دیدن
  • بروز خلاقیت
  • دست ورزی
  • تقویت هوش بصری

 

اصول میزان پوشش داده شده :

  • خلاقیت
  • کشف استعدادهای نهفته
  • شادابی و نشاط

 

یا علی باشیم...

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران