رویدادهای مدرسه
دبستان میزان در گذر زمان (بخش دوم)
روش میزان در قاب تصاویر
خلاصه :
در سال ۱۳۸۳ نهال دبستان میزان در غرب شهر تهران کاشته و در مهرماه همان سال با باران لبخندهای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اوّلی، برای نخستین بار آبیاری شداین دبستان از همان ابتدا با شیوه ای نوین و با حرفهایی تازه که نشأت گرفته از علم و تجربه و تدبیر مربّیان و طرّاحان آموزشی خویش بود کار خود را آغاز نمود و موفّق شد الگویی مناسب را در عرصهی عمل ارائه کند که به اذعان بسیاری از مخاطبان، نتایجی خیره کننده به همراه داشته است.
در سال 1383 نهال دبستان میزان در غرب شهرتهران کاشته و در مهر ماه همان سال با باران لبخندهای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اوّلی ، برای نخستین بار آبیاری شد.
این دبستان از همان ابتدا با شیوه ای نوین و با حرفهایی تازه که نشأت گرفته از علم و تجربه و تدبیر مربّیان و طرّاحان آموزشی خویش بود کار خود را آغاز نمود و موفّق شد الگویی مناسب را در عرصهی عمل ارائه کند که به اذعان بسیاری از مخاطبان ، نتایجی خیره کننده به همراه داشته است.
دانش آموزان در این مدرسه عین اینکه احساس آزادی زیادی دارند ، بسیار هم منظّم اند . آنها برای یادگیری خود را مجبور نمیبینند و به نیکی یافته اند که خود مسئول کارهایشان هستند . این امر احساس مسئولیت را در ایشان بالا برده تا جایی که بدون نیاز به تشویق و تنبیه و یا تذکّرات اولیا و مربّیان به انجام وظایف خویش میپردازند.
دانشآموزان دبستان میزان عاشق مدرسهشان هستند و از بودن در آن احساس آرامش میکنند به حدّی که تعطیلی مدرسه برایشان خوشایند نیست.
دبستان میزان برای نیل به اهداف خود ، جنبه های گوناگونی را مدّ نظر قرار داده و با رعایت «اصول» خویش، روش خود را منقّح ساخته و راهکارهای آن را تبیین نموده است.
حال از آنجا که هر عایدی را زکاتی است و زکات علم هم نشر آن است . این موسسه وظیفهی خویش میداند این الگوی عملی را ، در اختیار مسئولین ، کارشناسان و مربّیان عزیز قرار دهد تا از آن در راه اعتلای فرزندان این مرز و بوم بهره برند.
امیرعلی
۳ سال پیش