پاسخ به سوالاتی درباره روش میزان

آیا در روش میزان قدرت یادگیری شنیداری دانش آموز کم نمی شود؟

سوالات و شبهات خود را با ما در میان بگذارید ...


۰۵ اسفند ۱۳۹۵ ۲۲:۴۶:۰۴
۳۰۲
۰


.حافظه شنیداری حربه موثر در تذکر و یادآوری مطالب قبلی است و تاثیر بسیار کمتری در یادگیری دانش ­آموز دارد

واضح است تدریس متکی به مربی ـ که در روش­های متداول مرسوم است ـ به مرور قدرت تعلم و یادگیری را در دانش­آموزان کم کرده است و با تقویت تدریس شنیداری صرف، قدرت استدلال و تفکر تدریجاً کمتر خواهد شد، زیرا دانش­آموز کاملاً منفعل است. بنابراین در روش میزان کلاس درس به شیوه معمول و سنتی منتفی شده است. حال آنکه در روش میزان کرسی­های علمی (با عنوان کرسی مباحثه) با حضور دبیران مجرب، به صورت حداقلی برقرار است. لذا دانش­ آموزانی که قدرت حافظه شنیداری بالایی دارند، می­توانند از این امکان در کنار سایر منابع، با انتخاب و اختیار خود، استفاده کنند. در ضمن این نکته نیز مغفول نماند که حافظه شنیداری حربه موثر در تذکر و یادآوری مطالب قبلی است و تاثیر بسیار کمتری در یادگیری دانش­ آموز دارد.

برچسب‌های این مطلب:

پرسش و پاسخ‌های متداول




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.