معرفی

ورزش اسکواچ


خلاصه :

.....................................................

امروزه ورزش اسکواش در سراسر جهان انجام می‌شود. همانند دیگر ورزش‌ها، این ورزش را نیز می‌توانید هم به عنوان سرگرمی و برای پر کردن اوقات فراغت بازی کنید و هم به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کنید. تاریخ این ورزش به قرن نوزدهم باز می‌گردد. در آن دوران چند روش برای انجام بازی (که به آن‌ها راکت‌ها گفته می‌شد) وجود داشت، که به مرور زمان با یکدیگر ترکیب شده و به ورزش مدرنی را که امروزه می‌شناسیم، شکل دادند. هرچند اسکواش در حال حاضر یکی از ورزش‌های المپیکی محسوب نمی‌شود، اما مسابقات جهانی اسکواشبا حضور بهترین بازیکنان از سراسر جهان برگزار می‌شود و به این ترتیب قهرمان نهایی اسکواش تعیین می‌گردد.


هدف از ورزش اسکواش چیست؟

ورزش اسکواش چیست و قوانین آن چگونه است؟
هدف از این ورزش عبارت است از ضربه زدن به توپ به منظور بازگشت و برخورد مجدد آن با دیوار رو به رو. بازی تا زمانی که حریفتان را در بازگرداندن توپ دچار اشتباه می‌کنید، ادامه دارد. هر باری که توپ حریفتان به دیوار رو به رویی برخورد نکند، شما یک امتیاز کسب می‌کنید. امتیاز‌ها ست‌ها را تعیین می‌کنند، و ست‌ها نیز به نوبه خود برنده مسابقه را مشخص می‌سازند.
 

بازیکنان و امکانات ورزشی مورد نیاز

ورزش اسکواش چیست و قوانین آن چگونه است؟
ورزش اسکواش در بین دو بازیکن و در داخل یک جعبه اتاق مانند انجام می‌شود. تمام امکانات ورزشی مورد نیاز نیز یک راکت اسکواش (مشابه راکت تنیس، اما با سر کوچکتر) و توپ اسکواش هستند. توپ اسکواش مخصوص این ورزش است، قطر توپ حدود دو و نیم اینچ بوده و از پلاستیک ساخته می‌شود. البته انواع توپ‌های اسکواش از لحاظ میزان پرش متفاوت هستند و با پنج سرعت متفاوت حرکت می‌کنند که از حرکت‌های بسیار آهسته (استاندارد مسابقات) شروع شده و به حرکت سریع (استاندارد ابتدایی تر) می‌رسند. توپ اسکواش، و به ویژه توپ‌های بسیار آهسته، در کل به آهستگی پرش می‌کند، که همین نیز بازگرداندن و هدایت آن برای برخورد با دیوار رو به رویی را دشوار می‌کند.

۵ سال پیش
عالی بود. آقای عنایتی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۵ سال پیش
خيلي خوب

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران