محتوای درسی

ویژگی های یک آنتی ویروس

آنتی ویروس

معرفی برترین آنتی ویروس ها


خلاصه :

این تکلیف هفته قبل کلاس رایانه هشتم بود 

ویژگی های یک آنتی ویروس:

 

باید بر حسب نیازی که دارید و امکاناتی که یک آنتی ویروس در اختیار شما قرار می دهد نوع آنتی ویروس خود را انتخاب کنید...

 

آنتی ایکس Anti-X باشد

یعنی اینکه با خرید یک آنتی ویروس ، شما یک آنتی اسپم ، آنتی ورم ، آنتی فیشینگ ، آنتی تروجان و یا حتی یک فایروال را در یک برنامه به جای جندین برنامه جدا جدا نصب کنید.

 

قابلیت آپدیت بصورت آفلاین

یک آنتی ویروس مناسب باید این قابلیت را به کاربرانش بدهد که بتوانند فایل بروز رسانی پایگاه داده خود را بصورت آفلاین دانلود کنند و در هر جایی که آنتی ویروس نصب شده است و فارق از اینکه به اینترنت متصل هستند یا خیر بروز رسانی کنند .

 

سرعت اسکن و بار کاری کم برای سیستم:

یک آنتی ویروس خوب می بایست سرعت مناسبی برای اسکن کردن سیستم داشته باشد ، این یک قانون است که در صورتی که محدودیت ها و کنترل های امنیتی زیادی در سیستم داشته باشیم دسترسی پذیری سیستم دچار مشکل خواهد شد .

 

قابلیت اسکن سیستم در هنگام بوت سیستم

بسیاری از ویروس ها و کدهای مخرب برای اینکه بتوانند فعالیت تخریبی خود را ادامه دهند خود را در قالب فایل های سیستمی معرفی می کنند و یا به آنها متصل می شوند ، اینگونه فایل ها برای سیستم عامل در هنگام انجام فعالیت غیر قابل نوشتن و اعمال تغییرات هستند و علی رقم اینکه آنتی ویروس می تواند ویروس را تشخیص دهد ، امکان حذف آنرا نخواهد داشت ، در صورتی که آنتی ویروس از قابلیت اسکن در هنگام بوت سیستم برخوردار باشد این امکان وجود دارد که اینگونه فایل های آلوده براحتی پاکسازی شده و از ادامه روند رشد ویروس جلوگیری می شود

 

پشتیبانی

شما می بایست از آنتی ویروسی استفاده کنید که در کشور شما پشتیبانی شده و مورد تحریم نباشند.

 

به رنکینگ وب سایت آنتی ویروس توجه نکنید

به قول یک ضرب المثل معروف ماست بند هیچوقت نمیگه ماست من ترشه ، همیشه وب سایت محصول آنتی ویروس از خودش تا می تواند تقدیر و تشکر می کند . برای اینکه بتوانید درک درستی از مقایسه محصولات آنتی ویروس داشته باشید حتما به رنکینگ های معتبر از جمله وب سایت Pcworld مراجعه کنید و از وب سایت های حامی محصول برای دریافت اطلاعات پرهیز کنید .

 

سادگی کار :

این مورد بیشتر در مورد کنسول های مدیریتی آنتی ویروس های تحت شبکه نیز بیشتر احساس می شود و دارا بودن یک کنسول مدیریتی آسان می تواند یکی از ملاکهای اصلی در انتخاب یک آنتی ویروس تحت شبکه باشد .

 

معرفی برترین آنتی ویروس ها:

 

Kaspersky Total Security

بهترین نتیجه بدست آمده برای آنتی ویروس Kaspersky Total Security بود که علاوه بر توانایی زیادی که در دفاع از سیستم شما در مقابل حملات دارد، ویژگی های جانبی ارزشمند دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. این آنتی ویروس تقریبا به طول کامل تمامی مالور ها را شناسایی کرد و مرورگری امن برای خرید و کارهای بانکی به وجود آورد. جلوی باجگیر ها را به خوبی گرفت و سرویسی امن برای شبکه های وای فای نا امن ایجاد کرد.

Bitdefender Total Security

پس از Kaspersky، در جایگاه دوم Bitdefender Total Security قرار می گیرد. ویژگی های این برنامه تقریبا مشابه کسپراسکای می باشد به اضافه دیسک کمکی بازیابی. بیت دفندر شاید به اندازه یک مو از کسپراسکای عقب تر است، با این حال نسبت به Kaspersky دارای حجم کمتری بوده و قیمت پایین تری نیز دارد.

Norton Security Premium

Norton Security Premium گرچه از نظر قدرت امنیتی در مقابل حملات ویروسی به قدرتمندی Kaspersky است، ویژگی های جانبی کمتری دارد. شاید چنین چیزی در نگاه اول بد باشد، با این حال سبب شده است که سرعت لود سیستم بالاتر برود. این ابزار دارای ابزاری نظیر پشتیبان گیری اطلاعات، 25 گیگابایت فضای ابری و ... است.

Trend Micro Maximum Security

این آنتی ویروس تقریبا جلوی هر تهدید اینترنتی را بدون مشکل گرفت، با این حال بهای چنین قدرت بالایی، سنگین شدن سیستم حتی در زمان غیر فعال بودن اسکن بود. این نرم افزار مروری امن در وب را ایجاد می کند و جلوی باج گیر ها را به خوبی می گیرد.

F-Secure Safe

F-Secure Safe تقریبا مانند آنتی ویروس Norton بدون ابزار جانبی می باشد. این آنتی ویروس مرورگری قدرتمند و امن را برای کاربر ایجاد می کند اما مدیریت پسورد و Parental control آن چندان نسبت به دیگر آنتی ویروس ها برتری ای ندارد.

McAfee Total Protection

McAfee Total Protection دارای ویژگی های جانبی فوق العاده ای مانند File shredder، file encryption، اسکنر وب و بسیاری دیگر می باشد. با یک لایسنس از این آنتی ویروس می توانید تعداد نامحدودی از سیستم های خود را محافظت کنید. مشکل این آنتی ویروس نداشتن مروگری امن و عملکرد ضعیف سیستم ضد سرقت آن است.

NOD32 Antivirus ESET

فشار چندانی به سیستم نمی آورد و دارای تعداد اندکی از ویژگی های جانبی مثبت مانند محافظت از وب کم، مرورگر امن، کیبورد مجازی و ... است. با این حال اگرچه از نظر جلوگیری در مقابل ویروس ها به خوبی عمل می کند، در مقایسه با دیگر آنتی ویروس ها چندان قدرتمند نیست.

Panda Global Protection

این آنتی ویروس در آخر لیست قرار گرفته است. درست مانند ESET این آنتی ویروس هم به شما کیبورد مجازی، جلوگیری از باج گیر ها، رمزگذاری بر روی فایل ها و ... را پیشنهاد می کند. هم چنین رابط کاربری آن را می توان شخصی سازی کرد و فشار زیادی در اثر فعالیت های این برنامه بر روی سیستم نمی آید. با این حال قدرت جلوگیری از Malware های این برنامه چندان به چشم نمی آید.

 

 

 

حالا نوبت شما است که با توجه به توضیحات بالا برای سیستم خود یک آنتی ویروس تهیه کنید...

 

بنده عذر خواهی می کنم به خاطر اینکه نه عکس دارد نه فیلم تازه دیر هم ارسال شده


همه این ها به خاطر بروز رسانی سایت مدرسه است..............


ولی در همین جا عکس ها را بارگزاری می کنم.....

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران