بدون مجموعه

درخت سکویا

بزرگ ترین درخت جهان

..................


خلاصه :

بزرگ ترین درخت 

شما را نمی دانم، اما من هر وقت که در ذهنم جنگلی را تصور می کنم، درختان بسیار بزرگی تجسم می شوند که هم پهن و هم بلند اند. پارک ملی یوسمیت، که جایگاه بزرگترین درخت جهان یعنی گونه سکویای غول پیکر است، این رویا را برآورده می کند. با اینکه در برخی از نقاط جهان گونه هایی از این درخت یافت می شود (که به صورت مصنوعی کاشته شده اند)، اما بزرگترین آن ها در پارک ملی یوسمیت آمریکا قرار گرفته است. 

سکویا از شاخه مخروطیا، تیره سرویان و سردهٔ درختان غول است. بزرگترین درخت دنیا می تواند ۵۰ تا ۸۵ متر ارتفاع داشته باشد و قطر آن بین ۶ تا ۱۰ متر می رسد. البته درختان رکورد شده قدیمی تری هم وجود دارند که تا ۹۴٫۸ متر ارتفاع داشته اند. بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، گونه هایی از سکویای همیشه سبز پیدا شد که قطر آن ها از درختان سکویای غول پیکر بزرگ تر بوده است.

قدیمی ترین درخت سکویای شناخته شده بر اساس تعداد حلقه های تنه، ۳۵۰۰ سال پیش بوده است و به طور کلی می توان گفت این درختان، قدیمی ترین موجودات زنده در جهانند. جالب است بدانید که از آنجایی که رسیدن ارتفاع درخت به چیزی حدودا ۷۶ متر، زمان زیادی می خواهد (حدودا ۲ تا ۲۵۰۰ سال) پس می توان از این موضوع نتیجه گرفت تمام درختان غول پیکر سکویا، بسیار پیر بوده و سن آن ها زیاد است.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران