معرفی

احمد متوسلیان


خلاصه :

سلام. می خواهم شما را با احمد متوسلیان آشنا کنم.

زندگینامه

احمد متوسلیان در روز 15 فروردین سال 1332 در یکی از محلات جنوب تهران متولد گردید. دوران اوایل تحصیل را در دبستان دولتی اشرافی آغاز کرد اما سال بعد به مدرسه اسلامی مصطفوی رفت و مجدد در کلاس اول ثبت نام کرد و تحصیلات ابتدایی را در آنجا به پایان رساند و به همراه تحصیل در بازار تهران در مغازه شیرینی فروشی به پدرش کمک می کرد. پس از پایان دوره ابتدایی، وارد هنرستان صنعتی شد و در سال 1351 دیپلم گرفت. سپس به سربازی رفت. ایشان در سال 1356 در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه علم صنعت ایران پذیرفته شد.

دوران انقلاب

متوسلیان در دوران سربازی فعالیت های مذهبی سیاسی زیادی داشت و مخالفت خود را با حکومت پهلوی اعلام می کرد. ایشان در سال 1354 توسط ساواک ( سازمان اطلاعات و امنیت کشور ) دستگیر و به زندان فلک الافلاک خرم آباد رفت و پس از پنج ماه شکنجه توسط ساواک آزاد شد. آنقدر برای آنها مهم بود که به سلول انفرادی رفت ولی در زندان هم فعالیت های خود را ادامه می داد. در زمان شورش های کردستان به شهر بوکان رفت و به سقز و بانه رفت. پس از آن برای آزادسازی کردستان راهی سنندج شد و در سال 1359 مسئولیت سپاه مریوان را به دست آورد. 

جنگ ایران و بعث

احمد متوسلیان، حسین همدانی، ابراهیم همت از جمله کسانی بودند که لشکر 27 محمد رسول الله را درست کردند. ایشان به همراه شهید ابراهیم همت فرمانده این سپاه بود و حسین همدانی آنها را یاری می کرد. 

ربوده شدن

احمد متوسلیان به خاطر فعالیت های مهمش زیر نظر دشمنان بود تا در یک فرصت مناسب او را بگیرند. ایشان در بین مرز های لبنان توسط نیروهای اسرائیلی ربوده شدند و الان هم معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده است و احمد متوسلیان در کمال غربت کمک می خواهد ولی همچنان هیچ کس جز دشمنان و خداوند نمی دانند او کجا است.

تندیسی از ایشان در فلسطین است که انگشت اشاره ایشان به سمت اسرائیل است که نشان می دهد او می خواست اسرائیل را نابود کند.

پایان

خداحافظ

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران