معرفی
دبستان میزان در گذر زمان (بخش اول)
روش میزان در قاب تصاویر
خلاصه :
در سال ۱۳۸۳ نهال دبستان میزان در غرب شهرتهران کاشته و در مهر ماه همان سال با باران لبخندهای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اوّلی ، برای نخستین بار آبیاری شددر سال 1383 نهال دبستان میزان در غرب شهرتهران کاشته و در مهر ماه همان سال با باران لبخندهای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اوّلی ، برای نخستین بار آبیاری شد .
این دبستان از همان ابتدا با شیوه ای نوین و با حرفهایی تازه که نشأت گرفته از علم و تجربه و تدبیر مربّیان و طرّاحان آموزشی خویش بود کار خود را آغاز نمود و موفّق شد الگویی مناسب را در عرصهی عمل ارائه کند که به اذعان بسیاری از مخاطبان ، نتایجی خیره کننده به همراه داشته است .
دانش آموزان در این مدرسه عین اینکه احساس آزادی زیادی دارند ، بسیار هم منظّم اند . آنها برای یادگیری خود را مجبور نمیبینند و به نیکی یافته اند که خود مسئول کارهایشان هستند . این امر احساس مسئولیت را در ایشان بالا برده تا جایی که بدون نیاز به تشویق و تنبیه و یا تذکّرات اولیا و مربّیان به انجام وظایف خویش میپردازند .
دانشآموزان دبستان میزان عاشق مدرسهشان هستند و از بودن در آن احساس آرامش میکنند به حدّی که تعطیلی مدرسه برایشان خوشایند نیست .
دبستان میزان برای نیل به اهداف خود ، جنبه های گوناگونی را مدّ نظر قرار داده و با رعایت «اصول» خویش، روش خود را منقّح ساخته و راهکارهای آن را تبیین نموده است .
حال از آنجا که هر عایدی را زکاتی است و زکات علم هم نشر آن است . این موسسه وظیفهی خویش میداند این الگوی عملی را ، در اختیار مسئولین ، کارشناسان و مربّیان عزیز قرار دهد تا از آن در راه اعتلای فرزندان این مرز و بوم بهره برند .