مقالات

سلسله پهلوی


خلاصه :

سلام. من می خواهم در مورد حکومت ظالم پهلوی برای شما مطلبی بگذارم.

نزدیکی های شروع قرن 12 شمسی یا شروع سال 1301 شمسی یکی از سربازان محمد خان قاجار به نام رضا پهلوی توانست پادشاه ایران شود.

او ظالم بود. می گفت: « زنانی که حجاب دارند را بگیرید و چادرشان را پاره کنید و روحانیون را هم بکشید. » در دوران او آدم های خوبی چون آیت الله مدرس و آیت الله مدنی حضور داشتند که رضا خان آنها را شهید کرد. او به مسجد گوهرشاد حمله ور شد و تعداد زیادی از روحانیون را شهید کرد. سپس آمد و مردم ایران را کشت و بیش از پنج میلیون نفر را کشت. سپس مردم هم قیام کردند و او را به جزیره ای در آفریقای جنوبی تبعید کردند و پس از چند سال مرد.

اما داستان همینجا تمام نمی شد. محمدرضا شاه جانشین پدرش شد. او می گفت: « من بیشتر از پدرم مردم ایران را می کشم. » در جشنی به پاسارگاد سفر کرد و گفت: « ای کوروش، تو بخواب من بیدارم. »

شاه میلیون ها ایرانی را شهید کرد، امام خمینی رهبر ایران را تبعید کرد، آیت الله خامنه ای را زندانی کرد، آیت الله طالقانی را زندانی کرد، بزرگانی چون طیب حاج رضایی را شهید کرد ...

اما ایرانی ها تسلیم نمی شدند و تظاهرات را ادامه دادند که یکی از معروف ترین ها 15 خرداد بود. هزاران ایرانی در خیابان ژاله به شهادت رسیدند.

اما شاه از مردم ایران و امام خمینی می ترسید و به خاطر همین در روز 26 دی 1357 از ایران فرار کرد و سالها بعد به خاطر زجرش مرد و به جهنم رفت.

در 12 بهمن 1357 امام خمینی از پاریس به ایران برگشت و مردم هم خیلی خوشحال شدند. تظاهرات همچنان ادامه داشت و مردم ایران مقابل ژاندارمری، ساواک ... جنگیدند و تعداد زیادی از آنها را نابود کردند.

مهمترین اتفاق در روز 22 بهمن 1357 اتفاق افتاد. جایی که رژیم پهلوی به کلی کشته، فراری یا اسیر شدند. امام هم 12 تا 22 بهمن را دهه فجر نامید و امام خمینی در سال 1367 فوت کردند.

امروزه ما 12 تا 22 بهمن را جشن می گیریم و از امام خمینی یاد می کنیم که اولین کسی بود که گفت: « آمریکا هیچ قلطی نمی تواند بکند. »

بعد از انقلاب هم منافقین توانستند تعداد زیادی از روحانیون و آدم های مهم ایرانی را شهید کنند اما الان از هم پاشیدند. 

پایان

خداحافظ

خوب
فقط پسر محمدرضا پهلوی رو نگفتی
غلط هم اشتباه نوشتی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

محمد رضا پهلوی پسر داشته ولی شاه نبوده
اسمش هم رضا بوده

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

MOHAMMAD SALEH FARAZMAND محمد رضا پهلوی پسر داشته ولی شاه نبوده اسمش هم رضا بوده
می دونم ولی به هر حال پهلوی بوده گفتم به اطلاعات بچه ها اضافه بشه خوبه

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران