معرفی

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲


خلاصه :

سلام. 

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ چهل و یکمین دوره مسابقات فوتبال باشگاهی برتر آسیا است که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۱۹۶۷ برگزار می‌شود و همچنین بیستمین دوره با نام لیگ قهرمانان آسیا است که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود.

النصر عربستان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی و کاشیما آنتلرز ژاپن، العین امارات یا الاهلی عربستان از طریق لیگ داخلی موفق به صعود به آسیا نشدند و نه تنها خبر پنجاه تیم ژاپنی موفق به کسب مجوز حرفه ای نشدند واقعیت ندارد بلکه تیم‌های عراق و سوریه و ترکمنستان و اردن نیز با کسب مجوز حرفه ای به مراحل گروهی و پلی اف لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

با توجه به نشر اطلاعات ناموثق اخیر دربارهٔ تیم‌هایی که مجوز حرفه ای را از Control Body کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت نکرده‌اند لیست آنها در زیر نوشته می‌شود:

هیچ‌یک از تیم‌های لیگ‌های لبنان و کره شمالی مجوز حرفه ای دریافت نکردند.

ایران» پس از عدم دریافت مجوز حرفه ای از سوی استقلال و پرسپولیس تهران و باشگاه فوتبال گل‌گهر سیرجان و عدم اقدام باشگاه دیگری برای دو سهمیه باقی مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، دو سهمیه پلی اف ایران حذف و در پی صعود مستقیم سپاهان و فولاد خوزستان از ایران، تبدیل به یک سهمیه مستقیم برای الغرافه قطر شد.

عراق» در این کشور تیم‌های نیروی هوایی عراق و الزورا عراق موفق به کسب مجوز حرفه ای شدند ولی باشگاه النجف تیم سوم لیگ کشور عراق نتوانست این مجوز را دریافت کند و الشرطه تیم چهارم نیز حاضر به جایگزینی نشد.

سوریه» در پی عدم دریافت مجوز حرفه ای از سوی تشرین سوریه قهرمان لیگ سوری، الجیش سوریه نایب قهرمان لیگ سوری با کسب مجوز حرفه ای عازم فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا شد.

اردن» در پی عدم دریافت مجوز حرفه ای از سوی الرمثا قهرمان لیگ اردن، الوحدات اردن نایب قهرمان با کسب مجوز حرفه ای عازم فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا شد.

ترکمنستان» در پی عدم دریافت مجوز حرفه ای از سوی آلتین اسیر قهرمان لیگ. باشگاه فوتبال آخال ترکمنستان نایب قهرمان با کسب مجوز حرفه ای عازم فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا شد.

عربستان» از این کشور الهلال سعودی، الفیصلی سعودی و الشباب سعودی این مجوز را دریافت کرده‌اند ولی در پی عدم دریافت مجوز حرفه ای توسط الاتحاد سعودی، التعاون سعودی این کشور عازم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ شد.

همچنین نمایندگان دیگر کشورها در غرب و شرق آسیا هیچ مشکلی درگرفتن مجوز حرفه ای نداشتند و عدم صعود هر تیم پرافتخاری یا پرطرفدار دیگری به این مسابقات به عملکردش در لیگ داخلی اش برمیگردد.

سهمیه کشورها
کمیته مسابقات ای‌اف‌سی پیشنهاد اصلاح مسابقات باشگاه‌های ای‌اف‌سی را در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴،[۳] که توسط کمیته اجرایی ای‌اف‌سی در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۵ تصویب شد ارائه داد.[۴] این دو کمیته سهمیه‌های در نظر گرفته شده ۴۶ فدراسیون عضو ای‌اف‌سی (به استثنای اعضای وابسته جزایر ماریانای شمالی) بر اساس عملکرد تیم ملی و باشگاه‌های خود در چهار سال گذشته در مسابقات ای‌اف‌سی و همچنین با توجه به رتبه‌بندی ای‌اف‌سی در سال ۲۰۱۷، را برای فدراسیون‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با شرایط زیر تعیین کردند:[۵]

این فدراسیون‌ها به دو منطقه تقسیم می‌شوند:
منطقه غرب تشکیل شده از فدراسیون فوتبال غرب آسیا (WAFF)، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی (CAFA) و فدراسیون فوتبال جنوب آسیا (SAFF).
منطقه شرق تشکیل شده از فدراسیون فوتبال آسه‌آن (AFF)، و فدراسیون فوتبال شرق آسیا (EAFF).
هر منطقه، پنج گروه چهار تیمه در مرحله گروهی را که ۱۶ سهمیه مستقیم و چهار سهمیه دیگر آن به صورت پلی-آف انتخاب می‌شوند، شامل می‌شوند.
۱۲ کنفدراسیون برتر در هر منطقه به ترتیب رتبه‌بندی ای‌اف‌سی، تا زمانی‌که معیارهای صدور مجوز توسط ای‌اف‌سی را رعایت کنند واجد شرایط برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا می‌باشند.[۶][۷]
فدراسیون‌هایی که در مکان نخست و دوم رتبه‌بندی قرار دارند، سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی-آف را کسب می‌کنند (در پلی-آف اصلی): چین - قطر - ژاپن - عربستان
فدراسیون‌هایی که در مکان سوم و چهارم رتبه‌بندی قرار دارند، دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی-آف را کسب می‌کنند: کره جنوبی - ایران - امارات - تایلند
فدراسیون‌هایی که در مکان پنجم هستند یک سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی-آف دریافت می‌کنند: عراق - استرالیا
فدراسیون‌هایی که در مکان ششم رتبه‌بندی قرار دارند، یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی-آف را کسب می‌کنند: ازبکستان - فیلیپین
فدراسیون‌هایی که در مکان هفتم، هشتم، نهم و دهم رتبه‌بندی قرار دارند، یک سهمیه مستقیم را کسب می‌کنند: اردن - کره شمالی - هند - ویتنام - تاجیکستان - مالزی - سنگاپور - ترکمنستان
فدراسیون‌هایی که در مکان یازدهم و دوازدهم رتبه‌بندی قرار دارند، یک سهمیه پلی-آف را کسب می‌کنند: لبنان - سوریه - هنگ کنگ - میانمار
در صورتی‌که فدراسیونی به هر دلیلی سهمیه‌های مستقیم خود را از دست دهد، سهمیه‌های آن فدراسیون بین فدراسیون‌های بالاتر با در نظر گرفتن اینکه هر کشوری حداکثر سه سهمیه مستقیم خواهد داشت، تقسیم می‌شود:
در صورتی‌که فدراسیونی به هر دلیلی سهمیه‌های پلی-آف خود را از دست دهد، سهمیه‌های آن فدراسیون حذف شده و بین هیچ فدراسیونی تقسیم نخواهد شد:

برای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، فدراسیون‌ها بر اساس رتبه‌بندی فدراسیون خود که در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ منتشره شده بود شرایط سهمیه‌های اختصاص‌یافته به خود را دریافت کردند،

که به عملکرد آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا، ای‌اف‌سی کاپ و همچنین تیم ملی فوتبال خود در رتبه‌بندی جهانی فیفا، طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بستگی داشته‌است.

   مرحله گروهی

گروه A

الهلال عربستان

الریان قطر

استقلال دوشنبه تاجیکستان

الشارجه امارات

گروه B

الجزیره امارات

الشباب عربستان

بمبئی سیتی هند

نیروی هوایی عراق

گروه C

فولاد ایران

شباب الاهلی امارات

آخال ترکمنستان

الغرافه قطر

 گروه D

الدحیل قطر

سپاهان ایران

پاختاکور ازبکستان

التعاون عربستان

گروه E

السد قطر

الفیصلی عربستان

الوحدات اردن

نسف قارشی ازبکستان

گروه F

شاندونگ لیونگ چین

اوراواردز دیامونز ژاپن

لیون سیتی 

دائجو کره جنوبی

گروه G

بی جی پاتوم یونایتد تایلند

جیونگنام دراجونز کره جنوبی

یونایتد سیتی فیلیپین

ملبورن سیتی استرالیا

گروه H

چونبوک موتورز کره جنوبی

یوکوهاما مارینوس ژاپن

هوانج اهن

سیدنی اف سی استرالیا

گروه I

کاوازاکی ژاپن

گوانگژو اورگاند چین

جوهوردارول التعظیم مالزی

اولسان هیوندای کره جنوبی

گروه J

شانگهای پورت چین

چیانگرای یونایتد تایلند

کیتچی هنگ کنگ

ویسل کوبه ژاپن

پایان

خداحافظ

سلام. ممنون.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران