رویدادهای مدرسه

ارزشیابی رشد دهنده در زیبا نویسی

اهمیت صحیح نویسی و واضح نویسی دانش آموزن در زیبا نویسی

اصول صحیح نویسی و زیبا نویسی


خلاصه :

ارزشیابی رشد دهنده  از صحیح نویسی و واضح نویسی دانش آموزن در زیبا نویسی

ارزشیابی رشد دهنده  از صحیح نویسی و واضح نویسی دانش آموزن در زیبا نویسی

کارشناسان آموزشی معتقدند که ارزشیابی باید در خدمت آموزش باشد.

در شیوه‌ی جدید نظام آموزشی فواید ارزشیابی، بیشتر متوجّه دانش آموزان است تا معلّمان.

به دلیل اهمیت صحیح وواضح نویسی درزیبا نویسی دانش آموزان باید سر مشق هایی را که از کتاب زیبا نویسی برای آنان مشخص کرده ایم را در منزل ودر دفترتمرین کرده و به کلاس بیاورند.بنده و همکارم عزیزم باید یک ارزش یابی پویا (رشد دهنده ) را در کلاس با دیدن دفتر تمرین تمام دانش آموزان انجام دهیم .

شیوه ارزشیابی پویا ، تکوینی یا رشد دهنده

همانطوریکه عرض شد ما دفتر تمام دانش آموزان را تک به تک در کلاس می بینیم

1-اول سعی می کنیم حروف و کلماتی را که دانش آموزان با تمرین در منزل صحیح نوشته اند را با نوشتن عالی و یا خوب  تشویق کنیم .

2- حروف و کلماتی که اشکال دارند را ( با توجه به شکل و اتصال حروف به هم و تغییر حروف در اتصالات ) به صورت نوشته وبا بیان واضح توضیح دهیم .

3- دانش آموزان بعد از مشاهده نوشته های من و تمرین کردن آن نوشته ها دوباره پیش من می آیند تا تمرین هایشان را دیده وبازخورد دهم  

4- ما در ارزشیابی تکوینی یا رشددهنده  ( با مشاهده دفتر تمرین دانش آموزان ) به غیر از دانش آموزان شیوه تدریس خودمان را نیز ارزشیابی می کنیم

5- و اگر نیاز باشد روی تخته توضیحات کلی داده می شود .

ازوالدین عزیز تقاضا می شود حتما شب سه شنبه هر هفته به دانش آموزان یادآوری نمایند که کتاب زیبا نویسی و دفتر تمرین را در کیف بگذارند..

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران