دانش آموزان گل را در قالب چوبی گذاشته و با فشار دست گِل را در قالب چوبی جا داده و با برش به وسیله سیم به شکل کاشی در می آورد
کاغذی که روی آن شکل است را روی گلی که به شکل کاشی است قرار مید هند و با خلال دندان شروع به سوراخ کردن شکل می کنند
دانش آموزان امروز با مبانی نقش برجسته روی گل سفالگری آشنا شده و مهارت نسبی پیدا کرده و یک نقش برجسته زیبا درست می کنند .
ادامه...روش درست گرفتن قلم مو ، شستشوی قلم ، تمیز کردن قلم مو ، استفاده کردن از فلم های مخصوص همان رنگ و روش رنگ کردن را تجربه کرده و سفال های خود را رنگ آمیزی کردند .
دانش آموزانیکه دوست داشتن سفال های رنگ آمیزی شده خود را به منزل ببرندو بردند .
برای به دست آوردن رنگ های جدید دانش آموزان را با ترکیب رنگ ها آشنا کردیم
ادامه...برای به دست آوردن رنگ های جدید دانش آموزان را با ترکیب رنگ ها آشنا کردیم تا این عزیزان ترکیب رنگ ها را تجربه کرده و رنگ های جدیدی را به دست آورند و سفال های خود را رنگ آمیزی کنند .
دانش آموزان سفال های شکسته شده را با چسب چوب و گِل ترمیم کردند .
امروز یازدهم تیر ماه بچه ها باید سفال های ساخته شده خود را رنگ آمیزی کرده و با خود به منزل ببرند .
ادامه...برروی تخته ، رویکرد ( منطق حاکم بر برنامه هنر ) را مکتوب کرده و اولیا را تشویق می کردم که هم بخوانند ویا عکس گرفته بعدا مطالعه نمایند .
در روز نمایشگاه به سوالات بازدیدکنندگان توضیحات لازم داده شد.
وقتی مکان نمایشگاه مشخص شد فعالیت ها برای آماده کردن تولیدات دانش آموزان برای چینش نمایشگاه هنر از روز دوشنبه شروع شد .
ادامه...امروز گِل بازی داشتیم بنده گِل و ابزار فعالیت را در اختیار دانش آموزان قرار دادم و دانش آموزان به دلخواه خود فعالیت را شروع کردند .
دانش آموزان اگر در فعالیت هایشان به گِل نیاز داشتند می توانستند از بغل دستی یا از دوستانشان که گِل زیا دداشتند گِل را تهیه کنند وبه طور کلی ما کمبود گِل نداشتیم و هدف این بود که کمک کردن و یاری رساندن را تجربه کنند .
امروز دانش آموزان گِل باز ی کردند و موضوع را به دلخواه خود انتخاب و یاری رساندن به هم را تجربه کردند .
ادامه...بنده متن صفحه ۸۷ کتاب خوشنویسی استاد تنها که از چند سطر تشکیل شده بود را کلمه به کلمه و حرف به حرف بر روی تخته مکتوب نوشته و توضیحات کافی را دادم
دانش آموزان روی ورقه ای که قبلا آماده شده و در اختیارشان قرار گرفته بود را با دقت از روی کتاب شروع به نوشتن کردند
فعالیت دانش آموزان پایه دوم یکم خرداد ماه آماده کردن متن زیبا نویسی برای نمایشگاه و این متن از کتاب خوشنویسی استاد تنها صفحه ۸۷ انتخاب شده بود .
ادامه...فعالیت ها بدین صورت انجام می گیرد که در دو جلسه بنده این متن را کلمه به کلمه و حرف به حرف در روی تخته مکتوب آموزش خواهم داد .
روز دوشنبه نیز با نظارت آقای شیر محمدی این فعالیت ادامه خواهد داشت .
دانش آموزان باید متن زیبایی را برای نمایشگاه آماده کنند . این متن از کتاب خوشنویسی استاد تنها انتخاب شده است .
ادامه...دانش آموزان پایه دوم در سال آینده با این هنرها آشنا خواهند شد و فعالیت هایی در این زمینه خواهند داشت
وسایل مورد نیاز مقوای ضخیم ، چوب کبابی ، کاموا ، قیچی و چسب حرارتی
آشنایی با هنرهای دست باف سنتی و فعالیت هایی در این زمینه توسط دانش آموزان پایه دوم
ادامه...امروز میزبان بازدیدکنندگانی از مدرسه میزان اصفهان نیز بودیم .
یکی از دانش آموزان سئوال کرد گل را از کجا می آورید من نیزتوضیحات مفصل در مورد تکنیک تهیه گِل از خاک به وسیله دواستخر و آب و خرید گِل دادم .
در فعالیت های امروز گِل
ابزار فعالیت ها در اختیار دانش اموزان قرار گرفت ، دانش آموزان روش ورزدادن ، فیتله و اتصال را تکرار کرده و یک فعالیتی نیز به دلخواه انجام دادند.
ادامه...مدرسه پیگیری های خود را انجام می دهد .
توجه و نظارت اولیا در منزل نیزدرزیبا نویسی دانش آموزان بی تاثیر نخواهد بود .
در آموزش زیبا نویسی امروز بنده برروی تخته و دفتر تمرین و حتی در کتاب زیبا نویسی آنان به صورت مکتوب وحتی شفاهی در باره موضوع درس توضیحات کافی داده ام .
ادامه...