آموزش

پروژه‌ی «دوســــــتی»

کارگاه الفـــــــبازی کلاس اول


خلاصه :

جلسات اول و دوم کارگاه الفبازی برای یادگیری نشانه‌های «تـ ت» و «او و» برگزار شد.

جلسه‌ی اول:

از بچه‌ها پرسیدیم که «به نظرتون دوست خوب چه شکلیه؟» ؛ «چه‌جوری با یک نفر دوست بشیم؟» و اینکه «چندتا از دوستان خوبتون رو بگید»
در ادامه از آن‌ها خواستیم که جمله‌ی «دوست دارم با دوست تو که دوست داره با دوست من دوست بشه؛ دوست باشم» را تکرار کنند. این عبارت روی تخته نوشته شده بود. همزمان با گفتن بچه‌ها یک مربی دیگر با اشاره روی هرکدام از کلمات توجه‌ی بچه‌ها را به کلمه‌ی دوست جلب می‌کرد. از بچه‌ها پرسیدیم کلمه‌ی «دوست» چند بار تکرار شد؟
سپس به هرکدام از بچه‌ها یک کارت داده شد که روی آن نوشته شده بود «او دوست من است». اول از آن‌ها خواستیم که زیر کلمه‌ی دوست خط بکشند و بعد از آن، در جمع حاضرین پنج دوست پیدا کنند و شماره‌ی او را پشت کارت بنویسند!

 

جلسه‌ی دوم:

به هرگروه چند کارتِ نشانه داده شد تا با کمک یکدیگر کلمات مختلف را بسازند. گروه‌های مختلف در تکاپو با یکدیگر شروع به ساختن واژه‌های مختلف کردند. هیجان زاید الوصفی در بین آن‌ها جاری شده بود.. مرحله‌ی دوم این جلسه بچه‌ها باید کلماتی که آقا می‌گفت را می‌ساختند. کلماتی مثل «داماد»، «تاب»، «مو» و... گفته شد. دانش‌آموزان شکل نشانه‌های «تـ ت» و «او و» را در همین بازی حدس زدند و کشف کردند. آخرین کلمه‌ای که گفته شد، واژه‌ی «دوست» بود!
 
 
اهداف فعالیت:
  • تقویت مهارت گفتاری و شنیداری
  • کل‌خوانی و حدس نشانه‌های جدید
  • شناخت دوست خوب
اصول به کار رفته‌ی روش میزان:
  • اصل یادگیری مبتنی بر تلاش (اکتشاف)
  • اصل شادابی و نشاط
  • اصل کشف استعدادهای نهفته

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران