مقالات

کتاب‌خانه‌ی فرزندتان را به روزرسانی کنید:

هفت کتاب برای هفت‌ساله‌های میزان


خلاصه :

تابستان کلاس‌اولی‌ها را از کتاب پر کنید.

کودک من کتاب را دوست ندارد یا اصلا نمی‌تواند خوب بخواند؛ از خوردن فست‌فود لذت بیش‌تری می‌برد! و از کتاب بیزار است. چه‌گونه به او کمک کنم تا از الآن یک کتاب‌خوان حرفه‌ای باشد؟

 

شاید کتاب‌خوان حرفه‌ای نشود اما با خرید کتاب‌های خوب و جذاب، قطعا از کتاب بیزار نخواهد بود. همین الآن برای او یک کتاب‌خانه‌ی رویایی بسازید و قفسه‌های آن را از کتاب‌های مناسب پر کنید. پیداکردن کتاب‌های جذاب و آموزنده برای بچه‌ها کار سختی نیست؛ ما به شما کمک خواهیم کرد.

به همراه همکار و دوستم آقای باخدا، کتاب‌خانه‌ی کلاس‌اول را زیر و رو کردیم و از میان صدها کتاب زیرخاکی و ناب، هفت‌تا از بهترین‌ها را انتخاب کردیم تا اگر وقت کردید برای فرزند دلبندتان تهیه کنید؛ سه کتاب اول صرفا برای اولی‌هاست و روان‌خوانی بچه‌ها را تقویت می‌کند.

 

  • چهل قصه‌ی بی‌بی رعنا (ناهید گیگا)

این کتاب با هدف مرور نشانه‌های فارسی و تقویت مهارت خواندن نوشته شده است. متن داستان برای یک دانش‌آموز کلاس اول سلیس است و به راحتی می­ تواند مهارت خواندن را تقویت کند.
 
  • مجموعه داستان‌های شکر خدا (کلر ژوبرت)

 

در هر داستان این مجموعه، اتفاقاتی می‌افتد تا شخصیت اصلی آن متوجه یکی از مهربانی‌های خدا بشود. هدف نویسنده، تقویت روحیه‌ی شکرگزاری در کودکان است. نویسنده یک خانم مسلمان فرانسوی است که در سال‌های اخیر کتاب‌های متعددی با نگاه به مفاهیم قرآن نوشته است.

 

 
  • ماجراهای خواندنی (طیبه قادری)

این کتاب مشتمل بر بیست ­و یک داستان است که انبوهی از واژگان جدید را به کودکان می‌­آموزد. ظاهرا چاپ بیست ­و نهم را هم رد کرده است که برای نویسنده یک افتخار محسوب می‌شود. کتاب از تصویرگری خوبی برخوردار است و برای کودکان جذاب به نظر می‌رسد.
 
  • دوره‌ی ده جلدی «چه مهربان است خدا» (مهری ماهوتی)

هدف کتاب، فهماندن این جمله به بچه‌هاست که «خدا خیلی مهربان است» و البته خانم ماهوتی تا حدودی در رساندن این پیام موفق بوده است. استفاده از تمثیل‌های فراوان، نوشته‌ی کم در مقابل تصویرگری زیاد و پایان معنادار هر جلد از ویژگی‌های مهم این دوره‌ی ده جلدی است.
 
 
  • مجموعه داستان‌هایی برای تقویت هوش کودکان 5 تا 7 سال (برزو سریزدی)

 

انتشارات مبتکران با نشر این سری کتاب، به صورت جدی وارد حوزه‌ی کتاب کودک شده است و قصد دارد به وسیله‌ی مهارت درک مطلب به تقویت هوش هیجانی کودکان بپردازد. این مجموعه 13 جلد است که کتاب «سام و قورباغه» در کتاب‌خانه‌ی میزان موجود بود و کاملا مورد تایید کارگروه فارسی کلاس اول میزان است. کتاب مشمول ترجمه و بازنویسی آقای سریزدی است؛ پس لطفا جلدهای دیگر این مجموعه (غیر از سام و قورباغه) را حتما حضوری خریداری کنید که از سلامت تصاویر و نگارش کتاب مطمئن شوید.
 
  • من نمی‌خواهم قورباغه باشم (دیو پتی)

کتابی مناسب با حجم کم که به موضوع آرزوی یک قورباغه پرداخته است! پایان کتاب حاوی این پیام برای بچه‌هاست که آرزوها لزوما خوب نیستند و هرکس باید خودش را با قابلیت‌هایی که دارد دوست داشته باشد. تصویرگری کتاب کاملا بی‌نقص است و از این نظر باید به تصویرگر آن (مایک بولدت) تبریک گفت.
 
  • مجموعه‌ی «داستانهای تخیلی با مفهوم قرآنی» (کلر ژوبرت)

این مجموعه در نمایشگاه کتاب سال 1396 توسط انتشارات آستان قدس رضوی رونمایی شد. داستان‌های این مجموعه‌ی هشت جلدی، تخیلی هستند و با نام‌های «کیک امانتی»، «شلوپی»، «آش آشتیکنان»، «که اینطور!»، «ماجرای سیب قرمز»، «راز پاپاپا»، «تازه چه خبر» و «مسابقه‌ی کوفتهپزی» منتشر شدهاند.
 
با مراجعه به سایت سامان کتاب از آخرین کتاب‌های مورد تایید آموزش و پرورش مطلع شوید. توصیه می‌شود صرفا با تایید این وزارت‌خانه اقدام به خرید نکنید و شخصا کتاب را به دست بگیرید و تورق کنید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران