معرفی

کتاب رمان خواندن میتواند سرگرم کننده باشد ولی بعضی از کتاب ها برای خوب زندگی کردن نوشته شده اند.

تئوری انتخاب

معرفی کتاب


خلاصه :

هر رفتاری که از انسان سر می‌زند، یک انتخاب است...

اگر به این باور برسیم که عوامل بیرونی نقش چندان بااهمیتی در سرنوشت ما ندارند، خواهیم توانست حس خوشبختی را در آغوش بگیریم...

روانشناسی تئوری انتخاب توصیف جدیدی از رفتارهای انسانی در روابط است که می‌گوید برای پیشرفت در روابط انسانی باید تنبیه و مجازات و روانشناسی کنترل بیرونی رابطه را رها کنیم. چیزی که از نظر ویلیام گلاسر تخریب‌کننده‌ی روابط انسان‌ها است. این رویکرد با عنوان روانشناسی آزادی فردی Personal Freedom نیز شناخته و بیان شده‌است.

درآمدی بر روانشناسی امید

درکنار نام کتاب، این عبارت نیز به‌چشم می‌خورد. در مقابل روانشناسی برون‌نگر که تاثیر عوامل بیرونی را بر رفتار انسان‌ها بررسی می‌کند، یک نظریه‌ی جدید توسط ویلیام گلاسر ارائه شد که همان نظریه‌ی انتخاب است. طبق این نظریه تمام رفتارهای انسان ناشی از انتخاب خود اوست. بنابراین منشا احساسات و انگیزه‌ها و رفتارهای فرد را درونی می‌داند.

تئوری انتخاب، ۷ عادت مهلک براساس روانشناسی کنترل بیرونی را با ۷ عادت حمایت‌کننده و مفید جایگزین می‌کند. شاید بدون اغراق بتوان گفت که رویکرد اکثر مردم دنیا کنترل بیرونی است. چیزی که مخرب مهلکی برای روابط انسانی محسوب می‌شود. کنترل بیرونی توان رضایتمندی افراد از رابطه را از آن‌ها می‌گیرد و منجر به جدایی از انسان‌ها می‌شود. این جدایی و دورافتادن از روابط صمیمی و سالم، سرمنشاء بسیاری از رفتارهای نادرست از قبیل اعتیاد، جنایت، افسردگی و بیماری‌های روانی است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران