...در کارگاه دانش آموزان خود به طراحی کاربرگ فارسی پرداختند
ساخت کار برگ فارسی توسط خود دانش آموز:
در کارگاه دانش آموزان خود به طراحی کاربرگ فارسی پرداختند که هدف از این کار آموزش نشانه ها به صورت غیر مستقیم بود تا دانش آموزش با خارج شدن از محیط کتاب و آمدن به محیطی متفاوت به یادگیری نشانه ها بپردازد.
روش کار به این صورت است که دانش آموز با کشیدن یک نقاشی و ایجاد یک راهنمای رنگ آمیزی در گوشه صفحه و قرار دادن نشانه ها در قسمت های مختلف نقاشی خود به همکلاسی خود (کسی که قرار است رنگ آمیزی کند) این راهنمایی رو انجام میدهد که نقاشی او چگونه باید رنگ شود.
راهنما به صورتی طراحی شده است که در کنار هر نشانه یک رنگ قرار دارد و همکلاسی او با نگاه کردن به رنگ نشانه و با توجه به قرار گیری آن نشانه در نقاشی آن را رنگ کند.