محتوای درسی

ورزش در کنار فرزندان(بخش اول)


خلاصه :

اهمیت حضور خانواده در فعالیت های ورزشی فرزندان(بخش اول)

ورزش کردن آن هم به صورت گروهی و با همراهی اعضای خانواده آن چنان در روحیه و سلامت جسم شما تاثیر‌گذار است که محال به نظر می‌رسد با یک دوره تجربه آن، تا پایان عمر رهایش کنید. ضمن این که تجربه یک کار گروهی در کنار اعضای خانواده همواره برای شما خاطرات به یاد ماندنی می‌سازد که تا همیشه نقشبند ذهنتان خواهد شد. بنابراین پایه ورزش همگانی و رغبت و عادت نسبت به آن از بطن خانواده ریخته می‌شود. ایام فراغت تابستانی فرزندان بی‌شک فرصت طلایی برای تحقق این مهم و نهادینه کردن شوق ورزش در بین اعضای خانواده است.
برخی از خانواده‌ها برای مهمانی یا صرف یک وعده غذا در یک رستوران یا رفتن به خرید، سینما و ... برنامه ریزی می‌کنند، اما کمتر خانواده‌ای را سراغ داریم که برای رفتن به ورزشگاه و پارک، آن هم به منظور انجام ورزش برنامه ریزی کنند. شاید بعضی از ما بهانه کنیم که وقت نداریم و یا هزینه زندگی و تحصیل فرزندانمان زیاد است و مجبوریم بیشتر کار کنیم و ... اما اگر آمار سازمان بهداشت جهانی را بدانیم نگاهمان به این موضوع تغییر می‌کند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که به ازای هر دلار سرمایه‌گذاری در بخش تربیت بدنی می‌توان 3/2دلار در بخش درمانی صرفه جویی کرد.
هدف‌گذاری ورزش همگانی
در دو حوزه فراغت و سلامت
ورزش همگانی باید معطوف به توده‌های مردم باشد. باید تمرکز اصلی خود را بر بحث فراغت و سلامت گذاشته و به سمت این دو هدف برنامه‌ریزی کند.
‌وقتی حرف سرانه ورزش کردن پیش می‌‎ آید، خیلی‌ها بهانه کمبود وقت و نداشتن شرایط و امکانات را می‌‎ گیرند! اما واقعیت این است که با یک برنامه‌ریزی ساده و کمی سحرخیزی می‌توان زمان نسبتا خوبی به ورزش اختصاص داد. یک پیاده ‌روی کوتاه می‌تواند نوعی ورزش به حساب بیاید و تنها خرجش یک جفت کفش ورزشی است. 

#دانش_ورزش

۴ سال پیش
به به خوزه استقلای

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۴ سال پیش
مفید بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران