محتوای درسی

گلوله بازی


خلاصه :

توجه به محیط زیست و بازیافت زباله ها از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه  ما است.

استفاده مجدد از وسایل دور ریز سبب می شود زباله کمتری تولد شود و فرهنگ بازیافت در بین ما جایگاه ویژه ای پیدا کند.ما اگر برای ساخت تزئینات خانه ، مدرسه و... از زباله های بازیافتی مانند پلاستیک ها وفلزات و...استفاده کنیم کمتر به کره زمینمان اسیب میزنیم  و حتی اجازه نمی دهیم موادی که سال ها در کره زمین باقی می ماند وضرر های زیادی دارد بیشتر تولید شود.
یکی از هدف های ما در مدرسه این است که به کمک نواموزان  فرهنگ بازیافت از وسایل دور ریز  و تبدیل انها به کاردستی ها یا وسایلی است که مجددا قابل استفاده باشد یا ارزش هنری داشته باشند را دربین یکدیگر نشر دهیم.نو اموزان یاد میگیرند تا به اطراف خود بیشتر توجه کنند و با کمی تامل و فرصت برای ظهور ایده های جدید متوجه می شوند که هر وسیله ای که در اطرافشان وجود دارد قابل استفاده برای ساخت کار دستی است.
یکی از این وسایل کاغذهای باطله مانند روزنامه و کارتن است . کاغذ همیشه در اطراف ما وجود دارد  شاید برخی خیلی توجه نکنند که برای ساخت انها طلا های مهم و ارزشمندی مثل درخت از بین می رود درخت هایی که به دلیل حضور انها ما اکسیژن داریم و می توانیم نفس بکشیم.

در این‌مورد با نو آموزان صحبت کردیم و هر چیزی که میدانستند را با دوستانشان به اشتراک گذاشتند.
کاغذ های دور ریز را به انها دادیم و پرسشی مطرح شد:
با این کاغذها چه وسیله ای می توانیم بسازیم که در نهایت بتوانیم با ان بازی کنیم؟
هر کدام از نو‌اموزان  یک کاردستی میساخت مثل موشک، لوله، توپ و ...
 یکی از این کاردستی ها گلوله کاغذی بود که با همفکری و نظر سایرین تصمیم گرفتیم همگی گلوله کاغذی درست کنیم.سپس سنگرهایی اماده کرده و به صورت گروهیرپشت سنگرها قرار گرفتیم و سنگر هایمان را با گلوله ها پر کردیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران