محتوای درسی

سفری هنری به آسمان


خلاصه :

    خلاقیت با خمیر بازی ساخت چیزهایی که در آسمان است  

 

ابزار مورد نیاز :

 خمیر بازی و ابزار های مربوط خمیر بازی

 

شرح فعالیت :

 برای این فعالیت دو روش اجرا طراحی شده است

رویکرد اول :

 

در ابتدای کلاس از خود  نو آموزان سوال شود که در آسمان چه چیزهایی وجود دارد که با این روش آنها را وارد یک بارش ذهنی کرده ایم

در این روش همه ی نوآمزان می توانند از خطورات ذهنی دوستانشان بهره ببرند و به یکباره با انبوهی از اشیاء آسمانی روبرو می شوند . سپس فعالیت را آغاز می کنند .

 

رویکرد دوم :

در ابتدای کلاس به نوآموزان خمیر بازی داده می شود و سپس به آنها گفته می شود که هر آنچه که در آسمان به ذهنت می رسد را بساز

حُسنی که این روش دارد این است که : نوآموز فقط و فقط متکی به ذهن خود است و محصول ساخته ی او نشان دهنده ی تفاوت فردی او با دیگر دوستانش است .

برای مثال برخی دقت خورشید و ماه و ستاره و ابر می سازند و دقتی به اشیاء ساخت بشر مثل بالگردو هواپیما و بالن و ... نمی کنند

یا برخی توجهی به پرندگان آسمان  و حتی حشرات نمی کنند و این مساله نشان دهنده ی نگاه محدود یا نگاه جامع تر داشتن دانش آموزان به مسایل را برای معلم  ترسیم می کند.س

 

رویکرد سوم :

 

تصاویری از اشیا موجود در آسمان را در سطح کلاس نصب کنیم یا از طریق سیستم تصویری نشان دهیم سپس نو آموزان با ایده گرفتن از تصاویر موجود آنها را بسازند .

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران