محتوای درسی

اونوی فارسی جدید


خلاصه :

اونوی فارسی در کلاس الفبازی یک‌نوع بازی رو‌میزی است که با ۳الی ۴ نفر میشود بازی کرد...

این بازی به صورت بازی‌های رومیزی طراحی شده است و بازی ای شبیه اونو است.

لوازم مورد نیاز آن تعدادی کارت کلمه است (که برای راحتی بازی می تواند شامل تصاویر آن کلمات نیز باشد)
نفرات بازی می تواند بین ۲ الی ۸ نفر باشد.

 بازی به این صورت طراحی گردیده که هر نفر هفت کارت از تعدادی کارت (مثلا ۵۰ کارت) برمی دارد و بقیه کارت ها در وسط میز (اصطلاحا در بانک) قرار می گیرد و هر نفر دو یا سه یا چهار کارت شگفت انگیز (در پایین توضیح داده می شود) علاوه بر هفت کارت به صورت تصادفی بر می دارد.

بازی اینگونه آغاز می شود که ابتدا از بانک یک کارت را بر می گردانیم و حرف اول آن را دیده و نفر اول باید کارتی روی آن بیاندازد که شامل آن حرف اول باشد و سپس یک نشانه از کارت کلمه که خودش وسط گذاشته را اعلام کند و نفر بعدی باید کلمه را بیاندازد که حتماً آن حرف اعلام شده در آن موجود باشد.
فرقی نمی کند که آن حرف ها در کجای کلمات باشد و به همین ترتیب نفرات کارت کلمه ها را با توجه به حرف اعلام شده توسط نفر قبلی می اندازند و نشانه‌ها را تعیین و نفرات بعدی با آن نشانه ها کارت ها را به وسط می‌اندازد، اگر کسی کارتی با نشانه اعلام‌شده نداشت که بگذارد باید از بانک یک کارت بردارد و نوبت به نفر بعدی می رود.

به عنوان مثال بازی را آغاز و کارت کلمه *تاب* از روی بانک برگردانده می شود و در کنار بانک روی میز قرار می گیرد، نفر اول باید کارتی بیاندازد که شامل نشانه *ت* باشد.
مثلا کارت کلمه *دست* را روی *تاب* قرار می دهد و اعلام می کند نفر بعدی باید کارت کلمه ای که شامل حرف *س* است (س از کلمه دست) قرار دهد و نفر بعدی کارت *گیلاس* را می اندازد و نشانه *ای* را از کلمه *گیلاس* اعلام می کند و نفر بعدی کارت کلمه *بینی* را می گذارد و ...
در این بازی کسی برنده است که زودتر دستش خالی و کارت هایش تمام شده باشد.
برای جذاب شدن بازی یک سری کارت شگفت انگیز برای این بازی تعریف کردیم، به عنوان مثال

 🌟 کارت برگردان که جهت حرکت بازی از نفری به نفر بعد را که مثلا در جهت عقربه های ساعت است بر می گرداند و جهت بازی را خلاف جهت عقربه های ساعت می کند

 🌟 کارت شگفت انگیز ۲+ که هر کس از آن استفاده کند باید نفر بعدی دو کارت از بانک بردارد و کارتی نمی‌اندازد تا بازی یک دست بچرخد.

🌟 یا کارتی با شکل خاص که روی همه کارت ها می توانیم قرار دهیم.


ایده کارت های شگفت انگیز از کارت های وحشی در بازی اونو الگو برداری شده و در آن می توان نوآوری نیز صورت داد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران