چرا سامان گلریز ؟

پاسخ تمرین دوم سواد رسانه ای


۰۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱:۰۳
۲۴۹


انگیزه ی سامان گلریز لو رفت !!!

سوالات این تمرین به این شرح بود : 


1ـ در این سایت با استفاده از «سامان گلریز» برای تبلیغ، از چه تکنیکی استفاده نموده است؟چرا از این شخص استفاده شده؟

2ـ هدف از نمایش یک غرفه شلوغ و پرجمعیت چیست؟ تکنیک اقناعی آنرا بیان کنید.

 

 

 

پاسخ تمرین 2 :

از تکنیک "ستاره ها" در صفحه این وب سایت استفاده شده است. سامان گلریز به عنوان یک آشپز مدرن و باتجربه شناخته می‌شود و یک سرآشپز معروف برنامه‌های تلویزیونی است. استفاده از این مجری سبب جذب بیشتر مخاطب می شود.
همانطور که در تصویر مشهود است این برند برای سایت و غرفه خود از همان رنگ و طرحی که در محصولات استفاده کرده است، بهره برده است تا تداعی‌گر محصولات باشد و با استفاده از تکنیک «تکرار» به نوعی در چشم مشتری نهادینه گردد به این ترتیب مشتری به محض ورود به فروشگاه ناخودآگاه رنگ زرد و سبز محصول را آشنا دیده و جذب آن می‌شود.
در تصویر مربوط به غرفه فامیلا در نمایشگاه هدف از نشان دادن جمعیت و شلوغی پرطرفدار بودن محصول است و از تکنیک «عقاید اکثریت» و «همراهی با جماعت» استفاده شده است و به مشتری این فکر را القا می‌کند که همه این محصول را دوست دارند.

برچسب‌های این مطلب:

سواد رسانه‌ای


نمايش ديدگاه‌هاي بيشتر

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.