رویدادهای مدرسه

ایام الله ( اصل تقید به ارزش های دینی و انقلابی و التزام به مناسک مذهبی)


خلاصه :

یاد آوری ایام الله به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ. ابراهیم (5)

دستور خداوند به حضرت موسی(ع) مبنی بر یادآوری ایام‌الله به مردم  نشان‌دهنده اهمیت و کارکرد مهم آن برای هدایت افراد صبّار و شکور یعنی اهل صبر و استقامت و شکرگذار است وصبّار یعنی مردمی که یکپارچه اهل صبر و استقامت هستند و با اندک چیزی از میدان خارج نمی‌شوند و شکور یعنی کسانی‌که با شناسایی نعمتها و دیدن ابعاد آشکار و پنهان آن، قدرشناس هستند و در قبال نعمت خدادادی احساس مسئولیت می‌کنند. رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)

با توجه به این آیه قرآن و فرمایش رهبر معظم انقلاب یاد آوری ایام الله برای مردم اهمیت ویژه ای دارد. و یکی از وظایف خطیر ما در این ایام شریف یادآوری این ایام مهم است.

اما برای کودکان این ایام الله حال و هوای متفاوتی خواهد داشت. و کار برای آنها در این روزها کمی سخت است. زیرا با توجه به روحیه، تفکر و برداشت آنها باید کاری در خور این عزیزان باشد.

و همان طور که یکی از اصول روش میزان تقید به ارزش های دینی و انقلابی و التزام به مناسک مذهبی میباشد. ما در این ایام با کودکان شروع به انجام فضا سازی با  سیاه پوش کردن مدرسه و نصب پرچم میکنیم.  و برگزاری هیئت در داخل مدرسه که مسئول مداحی آن خود کودکان هستند.

امید است برگزاری این گونه مراسم ها زمینه ساز رشد و پرورش کودکانی فاطمی و حسینی شود تا کمک کنند به تداوم این انقلاب اسلامی. و مانیز سهم کوچکی در این راه داشته باشیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران