رویدادهای مدرسه

سهم من در پروژه شکست ویروس کرونا


خلاصه :

بخشی از پروژه ما "کرونا را شکست می دهیم" تشویق خانواده ها به در منزل ماندن و سرگرم نمودن آنهاست. سهم منِ معلم اینگونه شد.با تهیه بسته عید سعی خودم را کردم تا بچه ها و شاید کمی هم خانواده ها را سرگرم کنم.

ایده از خواندن یک کتاب برای فرزندم شروع شد و وقتی جدی تر شد که دانش آموزانم از فعالیت عید سوال میکردند. درخواستشان اختیاری بودن و فقط درسی نبودن فعاایت عید بود. خستگی دخترانم (هم در منزل و هم در مدرسه) تشویقم میکرد تا به یک پروژه چند روزه در عید با شکلی متفاوت و خصوصا غیرمجازی فکر کنم؛ این مساله وقتی جدی تر می شد که به احتمال تدریس مجازی برای بعد از عید هم فکر می کردم.

پیشنهادم را با مسئول دبستان ۲ در میان گذاشتم و ایشان همانند همیشه در اجرای پروژه تمام قد حمایت کردند. بعد از هماهنگی های لازم تشویق و حمایت مدیریت قدم هایم را استوارتر کرد.

طرح کلی را یک شبه نوشتم و از صبح روز بعد شروع به آماده سازی آنچه در ذهنم می گذشت کردم:

پروژه عید برای پایه پنجم دخترانه شامل ده  فعالیت متفاوت است؛ کاملا دخترانه و با شمه ای از امور درسی. خط سیر کل فعالیت ماندگار کردن خاطرات عید متفاوت امسال است و نقطه اتصال هر فعالیت نامه هایی که برای هر روز در دفترچه خاطرات عید ۹۹ تدارک دیده شده است. از آن جهت که ممکن بود بعضی از فعالیتها نیاز به ابزاری داشته باشد که در منزل موجود نباشد وسایل لازم هر فعالیت تهیه شد و در پاکت نامه همان روز قرار داده شد.

با تحویل بسته ها صوتی در گروه والدین قرار دادیم با عنوان پروژه کرونا به این بیان که یک بسته به دست شما رسیده است و نمیدانید آلوده به ویروس کرونا هست یا نه و تا دوم فروردین باید از بسته محافظت کنید تا به خطر نیفتید.

فعالیتهای روزانه ی بسته عید پایه پنجم را در پستهای بعد دنبال کنید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران