مقالات

آیا شما می دانید که در شغلتان چه ویژگی هایی باید داشته باشید؟

شايستگي شغلی


خلاصه :

هر فردی می بایست در هر شغلی که دارد یکسری ویژگی هایی را داشته باشد مخصوصا شغل معلمی ...

باید گفت که معلمی از حساسترین مشاغل است چراکه آینده یک جامعه در مدارس آن شکل می گیرد و آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری بلند مدت در جوامع پیشرفته به حساب می آید به همین منظور یک معلم باید دارای یکسری از ویژگی های خاص می باشد. علاوه بر ویژگی های اعتقادی و مذهبی یک معلم باید دارای مهارتهایی باشد تا بتواند از عهده این امر خطیر برآید.

مطالبی که در ادامه مطالعه می فرمایید بر گرفته از یک سایت رسمی می باشد.

  • وظایف
  • آموزش دانش آموزان به صورت جداگانه و فردی و با استفاده از روش های آموزشی گوناگون مانند سخنرانی و بحث و گفتگو
  • انطباق روش های تدریس و مطالب آموزشی برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان
  • تعیین اهداف روشن برای تمام درسها و پروژه ها و ارتباط بین آنها
  • تعیین واجرای قوانین برای رفتار و حفظ نظم در میان دانش آموزان
  • ملاقات با اولیاء ئ تعیین اولویت ها برای کودکان و نیاز های آنها
  • ابزارها
  • استفاده از بلوکهای ساختمانی (اسباب بازی)
  • فراهم نمودن آزنایشگاه های استاندارد
  • فراهم نمودن دستگاه فتوکپی و پرس( لمینت)
  • تکنولوژی
  • فراهم نمودن رایانه و نرم افزارهای آموزشی
  • فراهم نمودن نرم افزارهای پست الکترونیکی
  • فراهم نمودن نرم افزارهتی گرافیک یا تصویربرداری
  • فراهم نمودن نرم افزارهای آفیس
  • دانش
  • آموزش و پرورش ( دانستن دانش اصول و روش ها برای طراحی برنامه های آموزشی برای افراد و گروه ها و اندازه گیری تاثیرات آموزشی-ارزشیابی-)
  • زبان انگلیسی ( قواعد و مکالمه و لغات و...)
  • روانشناسی ( دانش رفتار انسانها و عملکرد آنها ، تفاوتهای فردی، شخصیت، منافع، یادگیری و انگیزه ، ارزیابی و درمان اختلالات رفتاری و عاطفی)
  • ریاضیات ( دانش حساب، جبر، هندسه و کاربرد آنها)
  • جامعه شناسی و مردم شناسی ( دانش رفتار گروهی، روند تاثیرات اجتماعی، مهاجرت های انسانی، قومیت، فرهنگ و تاریخ)
  • مهارت ها
  • آموزش ( آموزش به دیگران که چگونه یک کار را انجام بدهند)
  • صحبت کردن ( برای انتقال موثر اطلاعات)
  • راهبردهای یادگیری ( انتخاب و استفاده از روش های آموزشی مناسب برای زمانیکه وضعیت یادگیری جدیدی رخ می دهد)
  • گوش دادن فعال ( توجه کامل به دیگران، صرف وقت برای درک نکات دیگران، پرسیدن سوالات مناسب)
  • یادگیری فعال ( آشنایی با مفاهیم اطلاعات جدید- حال حاضر و آینده- حل مسئله)
  • توانایی ها
  • بیان شفاهی ( توانایی برقراری ارتباط برای درک اطلاعات و ایده های دیگران)
  • درک شفاهی ( توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده های دیگران از طریق کلمات و جملات)
  • وضوح بیان ( توانایی صحبت نمودن واضح گه دیگران شما را درک نمایند)
  • تشخیص گفتار ( توانایی شناسایی و درک گفتار دیگران)
  • حساسیت مساله ( توانایی گفتن زمانیکه چیزی اشتباه است و یا احتمالا اشتباه است)
  • فعالیت های کاری
  • آموزش و یادگیری به دیگران ( شناسایی نیازهای آموزشی، توسعه برنامه های آموزشی رسمی)
  • سازماندهی، برنامه ریزی و اولویت بندی کارها ( توسعه اهداف خاص و اولویت بندی و سازماندهی و انجام کار)
  • تفکر خلاقانه ( توسعه، طراحی و یا ایجاد برنامه های کاربردی، ایده ها، سیستمها و محصولات جدید)
  • مربیگری و توسعه دیگران( شناسایی نیازهای رشدی دیگران و آموزش ، مشاوره و کمک به دیگران برای بهبود دانش و مهارت های آنها)
  • مستند سازس/ ثبت اطلاعات ( ثبت و ضبط و حفظ اطلاعات به صورت کتبی و الکترونیکی)
  • فعالیتهای مفصل کاری( تکمیلی)
  • اعمال روش های نتعدد تدریس
  • اصلاح روش های تدریس با توجه به نیازهای دانش آموزان
  • توسعه اهداف آموزشی
  • ایجاد قوانین یا سیاستهای حاکم بر رفتار دانش آموزان
  • گفتگو با والدین در مورد پیشرفت دانش آموزان
  • شرح وظایف (شرح شغل یا کار)
  • تماس با دیگران
  • فعالیتهای فیزیکی
  • بحث چهره به چهره
  • رهبری دیگران (هماهنگی)
  • ایمیل

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران