رویدادهای مدرسه

تبدیل نمک به شکر


خلاصه :

یک آزمایش برای درک تغییرات هیجان انگیز در بدن تبدیل نمک به شکر حتما این آزمایش را با کودکتان انجام دهید و اجازه دهید فکر کند.

ما هر روزه مواد مختلفی را می‌خوریم و تمام اسیدها و مایعات درون بدن، به شکلی جادویی و شگفت انگیز، این مواد را به ماهیچه، استخوان، مو، مغز(گاهی اوقات)، مایعات گوناگون، ناخن و انرژی تبدیل می‌کنند.

این فرآیندهای شیمیایی معمولا درون بدن و در محیطی بسته جریان دارند.

یک آزمایش امروز پیشنهاد دارم که خیلی ساده هست و در واقع این واکنش شیمیایی در دهان صورت می‌گیرد و کمی درک این صحبتها را برای بچه‌ها خصوصا کودکان کوچکتر راحتر تر می‌کند.
به کودکتان بگویید که قصد دارید یک کار هیجان انگیز بکنید… تبدیل نمک به شکر

چه نیاز هست:

  • یک قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری آرد
  • بشقاب

روش انجام آزمایش:

  • کمی نمک در یک بشقاب بریزید، از کودکتان بخواهید آن را بچشد تا مزه شور آن را حس کند.
    حالا کمی آرد به نمک اضافه کنید و باز از کودکتان بخواهید ترکیب آرد و نمک را بچشد.
  • چند ثانیه صبر کنید و ازش سوال کنید چه طعمی حس می‌کند… مزه شیرین را حس می‌کند.

 

چه اتفاقی افتاد:

در واقع این آرد هست که باعث شده که ما طعم شور نمک را شیرین حس کنیم بزاق دهان با تجزیه آرد به قند، آغاز کننده فرآیند گوارش به منظور آماده کردن این ماده برای استفاده در بدن هست. نمک فقط سرعت این تغییر را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که آنرا زودتر حس کنیم.
مهم نیست کودک شما چه سنی هست و درکی از بزاق دهان، ترکیبات شیمیایی ، تجزیه مواد دارد یا نه… در انجام کارهای علمی فقط مهم این هست که بچه‌ها به فکر بروند و متوجه شوند که هر اتفاقی علتی دارد تا تفکر منطقی و قدرت تحلیل و فکر کردن در آنها شکل بگیرد برای همین فعالیتهای علمی را سخت برگزار نکنید و فرصت فکر کردن به آنها بدهید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران