دلنوشت

درمورده فراری


خلاصه :

ماشین فراری

میزان فروش[ویرایش]

تاریخچه فروش خودروهای فراری در ادوار گذشته، از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷، به‌صورت زیر می‌باشد:

سال میزان تولید سال میزان تولید سال میزان تولید
۱۹۹۰ ۴٬۲۹۳ ۲۰۰۰ ۴٬۰۷۰ ۲۰۱۰ ۶٬۴۶۱
۱۹۹۱ ۴٬۴۸۷ ۲۰۰۱ ۴٬۲۸۹ ۲۰۱۱ ۷٬۰۰۱
۱۹۹۲ ۳٬۳۸۴ ۲۰۰۲ ۴٬۲۳۶ ۲۰۱۲ ۷٬۳۱۸
۱۹۹۳ ۲٬۳۴۵ ۲۰۰۳ ۴٬۲۳۸ ۲۰۱۳ ۶٬۹۹۲
۱۹۹۴ ۲٬۶۷۱ ۲۰۰۴ ۴٬۹۷۵ ۲۰۱۴ ۷٬۲۵۵
۱۹۹۵ ۳٬۱۴۴ ۲۰۰۵ ۵٬۴۰۹ ۲۰۱۵ ۷٬۶۶۴
۱۹۹۶ ۳٬۳۵۰ ۲۰۰۶ ۵٬۶۷۱ ۲۰۱۶ ۸٬۰۱۴
۱۹۹۷ ۳٬۵۸۱ ۲۰۰۷ ۶٬۴۶۵ ۲۰۱۷ ۸٬۳۹۸
۱۹۹۸ ۳٬۶۵۲ ۲۰۰۸ ۶٬۵۸۷    
۱۹۹۹ ۳٬۷۷۵ ۲۰۰۹ ۶٬۲۵۰

مسابقات اتومبیل‌رانی[ویرایش]

در سال ۱۹۴۷ اولین خودروی جاده فراری با نام فراری ۱۲۵ اس طراحی و روانه بازار شد، که به دلیل طراحی مناسب و توان بالا موتور، مورد توجه قرار گرفت. در سال ۱۹۶۱ این شرکت با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم کرد، همچنین به رقابت با شرکت جگوار کارز پرداخت، که در نهایت با کمی کمک، فیات توانست از این مرحله با موفقیت عبور نماید.

در فاصله سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ شرکت آمریکایی فورد با تولید سری فورد شلبی و فورد موستانگ تقریباً بسیاری از بازار خودروهای کلاس اسپورت را در دست گرفت. سپس فراری با طراحی مدل‌هایی همچون دینو، فراری جی‌تی و فراری جی‌تی‌او، توانست بازار را به نفع خود برگرداند.

البته در طی این سال‌ها شرکت فورد با خودرو فورد جی‌تی۴۰ خود به ۶ سال قهرمانی پیاپی فراری در مسابقات لمانز پایان داد و تقریباً تمام کاپ‌ها را برد تا حتی تیم پورشه هم با بهترین خودروی خود یعنی پورشه ۹۱۷ نتواند کاری بکند. همچنین در سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۱، شرکت پورشه با مدل‌های ۹۰۸ و ۹۱۷ خود باز هم مسابقه‌ها را واگذار کرد، اما در یک مسابقه شرکت فراری با خودروی خود یعنی ۳۱۲پی توانست مسابقه را ببرد.

در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۳ بازهم ۳۱۲پی چند افتخار دیگر برای فراری کسب کرد تا یکی از به یاد ماندنی‌ترین و بهترین تولیدات فراری باشد. از آن به بعد فراری از مسابقات لمانز کنار کشید و تمرکز خود را روی مسابقات فرمول ۱ متمرکز نمود.

در ۱۹۸۸ انزو فراری درگذشت. در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹، مایکل شوماخر به فراری پیوست و برای تیم فراری افتخارات زیادی کسب کرد. در سال‌های پیاپی این افتخارات ادامه داشت و در سال ۲۰۰۴ پایان یافت و مایکل شوماخر پس از ۲ سال افت شدید، از رانندگی در سال ۲۰۰۶ خداحافظی کرد.

لوگوی شرکت[ویرایش]

Ferrari-Logo.svg

لوگوی شرکت فراری یک اسب سیاه در جلوی یک سپر زرد است، که در بالای آن سه رنگ سبز، سفید و قرمز به همراه دو حرف اس (حرف نخست اسکودریا) و اف (حرف اول فراری) بر روی آن وجود دارد، که نمایانگر اسکودریا فراری می‌باشد، این دو حرف تنها در لوگوی اسکودریا فراری دیده می‌شود و لوگوی شرکت فراری بدون حروف اس و اف می‌باشد.

در ۱۷ ژوئن ۱۹۲۳ در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی منطقه‌ای ساویوو، در شهر راونا، انزو فراری موفق به کسب مقام نخست شد. پس از این مسابقه وی با مادر «فرانچسکو باراکا» (معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول کشته شد) یعنی پائولینا باراکا ملاقات کرد. در جریان این ملاقات مادر باراکا، از انزو درخواست کرد، همچون فرانچسکو باراکا که تصویر اسبی را بر روی تمامی هواپیماهای خود ترسیم می‌نمود، او نیز این طرح را بر روی خودروهای مسابقه‌ای خود استفاده نماید، تا برایش شانس بیاورد.

گرچه تفاوت‌هایی میان طرح فرانچسکو باراکا و طرحی که انزو استفاده کرد، وجود داشت، ولی این نظریه، نقطه آغازین طرحی بود، که وی برای برند شرکت فراری از آن بهره برد. برای نمونه باراکا از اسبی قرمز رنگ، با پس‌زمینه سفید که نمایانگر ابرها بود، استفاده می‌کرد ولی انزو تصمیم گرفت که برای نشان دادن اندوه درگذشت باراکا، رنگ اسب را به مشکی تغییر دهد، همچنین برای پس زمینه، از رنگ زرد، رنگ منتخب شهر مودنا؛ که زادگاه انزو بود، استفاده نماید. در نهایت، در قسمت بالای این طرح نیز پرچم ایتالیا نقش بسته بود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران