دلنوشت

فیفا ۱۳


خلاصه :

فیفا ۱۳

بیستمین نسخه از فرانچایز محبوب ورزشی EA در هفته پیش رسما منتشر شد. EA Canada امسال نیز با قدرت ظاهر شد. هر چند در تاریخ 11 سپتامبر نسخه دموی این بازی منتشر شد که شامل تیم های Dortmund ، یوونتوس ، منچستر سیتی ، آرسنال و آ.س.میلان بود. نسخه دموی بازی FIFA 13 به تنهایی  در 3 روز اول انتشار خود، توانست بیش از 2 میلیون بار دانلود شود!

 

از یک بازی فوتبال ناب چه می خواهید؟ روند بازی غیر قابل پیش بینی ؟ بازی به شدت تاثیرپذیر از حرکات شما باشد؟ در بازی فیفا 13 این دو مورد کاملا رعایت شده است و توازنی بی نظیر بین این دو فاکتور برقرار است.

همانطور که ذکر شد بازی فیفا 13 گیم پلی “غیر قابل پیش بینی” دارد. مسلما این ویژگی به مدد First-touch Control به وجود آمده است.  دیگر بازیکن با قدرت های فرا بشری ( همانند رقیبش! ) پاس های هوایی را به راحتی نمی گیرد و زمانی که با سرعت زیاد می دود نمی توان به راحتی پاس داد. اگر از توانایی های خود برای کنترل بازیکن استفاده نکنید شانس اینکه توپ از تسلط شما خارج شود زیاد خواهد بود.  پس دیگر خبری از توپ های حاضر آماده در میان بازیکن ها نیست. انیمیشن های بازی نیز بهینه یافته است. مثلا هنگامی که در محوطه جریمه هستید و مدافعین تیم حریف شما را شارژ می کنند؛ اگر توپ را از دست بدهید ، بازیکن به داور اعتراض می کند. هر چند این رفتارها در واقعیت امری ساده ایی است ولی در دنیای بازی این رفتارها حاصل زحمت سازنده ها است. به خاطر همین تلاش هاست که این بازی جذابیت و شادابی خود را حفظ می کند.  چندین فاکتور کیفیت First touch شما را تعیین می کند. این فاکتورها عبارتند از : سرعت پاس دادن ، سرعت بازیکن ، چرخش توپ و مهارت های پایه و تعریف شده بازیکن مورد نظر. پس برای کنترل یک بازی خوب باید از فکر سرعت بیرون بیایید.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران