معرفی

شماره ۱

گزارش هفتگی کلاس فکرانه (گفتگو) ۱

هفته آخر مهر


خلاصه :

به نام خدا سلام علیکم گزارش فعالیت های کلاس فکرانه (گفتگو) در هفته چهارم مهر ماه خدمت شما بزرگواران اراِئه می گردد.

بازی فکری  شنبه 24 / 7 / 1400 

عنوان : بازی برج هیجان و اُنو

اهداف : دقت و تمرکز ، ریسک پذیری ، سرعت عمل ، افزایش اعتماد به نفس ،

اصول پیش دبستان : توسعه توانایی های ذهنی

اصول روش میزان : اصل شادابی و نشاط ، اصل یادگیری مبتنی بر تلاش 

روش انجام بازی برج هیجان (جنگا):

برای شروع بازی باید بلوک های چوبی رو به صورت افقی و عمودی روی هم بچینید تا یک برج ۱۸ طبقه چوبی ساخته بشود . این برج باید ۱۸ طبقه و در هر طبقه باید ۳ بلوک قرار بگیرد. بلوک ها باید یک ردیف افقی ویک ردیف عمودی چیده بشود .بعد از اینکه برج چوبی تکمیل شد، بازیکنی که برج را چیده باید بازی را شروع کند . روش بازی به این صورت است که هر بازیکن به نوبت باید یک بلوک چوبی را از هر جایی غیر از دو ردیف اول ( بالای برج ) بردارد.هر بازیکنی که برج را خراب کند، باخته است !

هر یک از بازیکنان به صورت دلخواه یکی از مهره ها را انتخاب و با یک دست آن مهره را از جای خود خارج کرده و بر روی برج قرار می دهد این کار به صورت نوبتی ادامه پیدا می کند ، کسی که باعث ریزش برج شود بازنده بازی است.

روش انجام بازی اُنو :

در ابتدای بازی همه کارت ها بر خورده و به هر نفر 7 کارت داده می‌شود. بقیه کارت ها در مرکز صفحه بازی طوری قرار داده می‌شود که تصویر آن‌ها مشخص نباشد.

شروع بازی به این صورت است که یکی از کارت های انبار (کارت های اضافی) برگردانده شده و بازی از سمت راست کسی که کارت ها را پخش کرده آغاز می شود. در این هنگام یکی از 2 حالت زیر رخ می‌دهد :

– کارت دارای عدد و رنگ باشد.

در این حالت شخصی که نوبت بازی در اختیار اوست باید از کارت های انتخاب شده، کارتی را قرار دهد که عدد، رنگ یا سمبل روی آن با کارت روی زمین یکی باشد.
مثلا اگر کارت روی زمین 7 قرمز باشد، شخص می تواند هر کارت 7 یا هر کارت قرمز را بر روی آن قرار دهد.

اگر بازیکن در نوبت خود نتواند کارتی را از دست خود خارج کرده و در بازی قرار دهد، باید یکی از کارت های انبار را بر دارد و به دست خود اضافه کند. اگر کارت برداشته شده، قابل بازی کردن باشد، می تواند آن را به بازی اضافه کند. در غیر این صورت نوبت نفری بعدی می رسد. ممکن است به دلایل مختلف بازیکن نخواهد از کارت های خود استفاده کند. در این حالت وی باید یکی از کارت های انبار را به دست خود اضافه کند.

 

قصه گویی یکشنبه 25 / 7 / 1400

عنوان : قصه مار زورگو 

اهداف : افزایش دایره واژگان ، بهبود تمرکز ، یادگیری صفات خوب و بد , مشورت کردن 

اصول پیش دبستان: مهارت های کلامی ، توسعه روابط اجتماعی

اصول روش میزان: اصل عزت فردی

روش اجرا:

در کلاس قصه گویی ابتدا برای نوآموزان قصه مار زورگو تعریف شد،در این قصه ماری زورگو بدون اجازه وارد لانه موش شده و لانه را اشغال کرده، موش بعد از اینکه با صحبت نمی تواند مار را راضی کند که لانه اش را ترک کند به دیدار پادشاه موش ها می رود که با او مشورت کند از آنجا که پادشاه موش ها با دروغ به موش ها حکومت می کند و از آنها غذا هایشان را می گیرد به موش قصه ما می گوید که تقصیر خودت است که لانه را ترک کردی،موش با ناراحتی به سمت لانه بر می گردد و فکر برای بیرون کردن مار می کند در آخر وقتی مار لانه را ترک می کند موش  باغبان باغ را به سمت مار می آورد تا او را از باغ بیرون کند.

 

تحلیل پویانمایی چهارشنبه 28 / 7 / 1400

عنوان : مهارت های زندگی (قانون مداری)

اهداف: شناخت قوانین و احترام به قانون ، یادآوری قرار های مدرسه و دلیل انجام دادن آن ها

اصول پیش دبستان: شناخت اجتماع و قوانین

اصول روش میزان: درونی کردن انگیزه ها

روش اجرا: 

ابتدا با نوآموزان در مورد قرار های مدرسه و دلیل انجام آن ها گفتگو و بعدبرای  گل پسرها پویانمایی مهارت زندگی با موضوع قانون مداری پخش گردید.

سلام و ادب ، بسیار عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
درود.
قدردان زحمت شما هستیم.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

با سلام و عرض ادب
ممنون از زحمات شما
عالی بود
فقط اینکه همه تصاویر باز نمیشد

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران