دلنوشت

مار مامبای سیاه ، در دسته خطرناکترین مارها با سمی قوی

مار مامبای سیاه


خلاصه :

مامبای سیاه درازترین، سریع‌ترین مار در جهان  بوده و در ردهٔ زهرآگین‌ترین مارهای خشکی جهان طبقه‌بندی می‌شود این مار بسیار عصبانی و تندخو می‌باشد .

مامبای سیاه (Black Mamba) که اسم آن نیز ترسناک است در نقاط مختلفی از قاره آفریقا یافت می‌شود. این نوع مار به خاطر تهاجمی بودن فراوان شناخته شده و با دقتی مرگبار قربانی خود را نیش می‌زند. مامبای سیاه همچنین سریع‌ترین مار خشکی زی در جهان به شمار رفته و با سرعت بیش از ۲۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌خزد. این مار بسیار خطرناک می‌تواند تا ۱۲ بار پیاپی قربانی یا قربانیان خود را نیش بزند. تنها یک نیش مامبای سیاه می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۵ نفر را به کام مرگ بفرستد و زهر آن از نوع نوروتوکسین بسیار کارآمد و کشنده است که به سرعت عوارض خود را نشان می‌دهد.

هر نیش مامبای سیاه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی گرم زهر را به طور متوسط به بدن قربانی تزریق می‌کند، اما در برخی موارد این مقدار به ۴۰۰ میلی گرم نیز می‌رسد. اگر زهر به رگ و خون قربانی برسد، تنها ۰.۲۵ میلی گرم آن برای کشتن انسان در ۵۰ درصد موارد کافی است. نشانه‌های اولیه گزیده شدن توسط مامبای سیاه با درد در ناحیه گزش آغاز می‌شود که البته به شدت گزش‌های دیگر انواع مار‌های دارای زهر نوروتوکسین نیست.

سپس قربانی نوعی احساس سوزش در دهان و نوک دست‌ها و پا‌ها را احساس کرده و بعد از آن، دو بینی، بینایی تونلی، گیجی شدید، تب، تولید شدید بزاق و ایجاد کف در اطراف دهان و بینی و سپس رعشه و عدم توانایی در کنترل عضلات رخ می‌دهد. در صورت درمان نشدن، قربانی به سرعت دچار درد شکمی، تهوع و استفراغ، رنگ پریدگی، شوک، مسمومیت سلول‌های کلیه، مسمومیت سیستم تنفسی و فلج شدگی می‌شود. در نهایت قربانی توهم، از کار افتادگی سیستم تنفسی، اغما و در ادامه مرگ را تجربه می‌کند. بدون پادزهر، درصد مرگبار بودن گزیدگی توسط مامبای سیاه تقریباً صد در صد است که آن را در میان سمی‌ترین مار‌های جهان قرار می‌دهد. بسته به ماهیت گازگرفتگی، مرگ می‌تواند در هر لحظه‌ای بین ۱۵ دقیقه تا ۳ ساعت پس از گزش رخ دهد.

ترسناک بود 😳😳

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
چقدر درازه !!!!!

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران