بدون مجموعه

گزارش فعالیت های دوشنبه ۲۴ ام آبان

گزارش فعالیت روزانه پیش ۱(دوشنبه بیست و چهارم آبان)


خلاصه :

گزارش فعالیت های بازی آزاد، بازی با چشم بسته و ساخت کتابچه

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما سروران گرامی

وقت بخیر

در روز دوشنبه مورخ 24 ام آبان ماه مطابق دوشنبه های گذشته در پیش یک قالب فعالیت آن روز بازی و سرگرمی نوآموزان در اتاق بازی بود که بازی آن ها در دو محتوای بازی آزاد و بازی با چشم بسته انجام گرفت،اما این پایان کار نوآموزان در روز دوشنبه نبود و آن ها با توجه به هفته کتاب خوانی هرکدام یک عدد کتابچه کوچک برای خود ساختند که در ادامه گزارش مفصلا درباره این فعالیت و بازی های صورت گرفته توضیحاتی خدمت شما بزرگواران ارائه خواهم داد.

بازی های صورت گرفته در اتاق بازی در قالب بازی آزاد و بازی حرکت با چشم بسته بود که هردو با توجه به اصل شادابی و نشاط انجام پذیرفت اما بجز این اصل اساسی،دربازی حرکت با چشم بسته که در آن بچه ها ابتدا اجسامی را می دیدند و سپس

می بایست جای آن را در ذهن خود ضبط میکردند و بعد از آن چشمان آنها بسته می شد تا بتوانند با تصویر سازی ذهنی به سمت هدف مورد نظر حرکت کنند که این کار باعث می شد دراین فعالیت به اصل خلاقیت نیز رسیدگی شود اما نکته دیگر این بازی آن بود که برای آنکه بتوانیم اصل بسیار مهم کارگروهی را نیز در این بازی اجرا کنیم به آن نتیجه رسیدیم که یکی از بچه ها با ایجاد سروصدا دوست خود را برای رسیدن به هدف راهنمایی کند. از هدف های مهم این فعالیت که در قالب سه اصل مهم از اصول میزان انجام پذیرفت میتوان به هدف توسعه توانایی های ذهنی و هدف پرورش توانایی های جسمی و حرکتی اشاره کرد.

طرح درس دیگری که در روز دوشنبه و با توجه به هفته کتاب خوانی انجام پذیرفت کاردستی ساخت کتابچه بود. در این فعالیت ابتدا معلمان ساخت این کاردستی را به نوآموزان آموختند سپس وسایل لازم جهت ساخت را به بچه ها دادند و به کمک آن ها پرداختند تا بچه ها بتوانند هر کدام برای خود آنچنان که در تصاویر مشاهده می فرمایید کتابچه هایی درست کنند.اصل مهمی که میتوان در اجرای این فعالیت به آن اشاره کرد اصل پرورش خلاقیت است که در نوع درست کردن کتابچه ها در این فعالیت لحاظ گردید و از اهداف مهم آن می توان به پرورش استدلال و بکارگیری ابزار مختلف در قالب هدف کلی توسعه توانایی های ذهنی و خلق اثار هنری در قالب هدف کلی پرورش ذوق هنری اشاره کرد.

انشاالله بتوانیم با کمک شما اولیاء گرامی اصول و اهداف مهمی را که در فعالیت های پیش دبستانی یک در نظر گرفتیم برای نوآموزان عزیزمان در محیط های دیگر نیز پیاده سازی نماییم.

با تشکر

ومن الله توفیق

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران