گزارش هفتگی کلاس فکرانه شماره ۵


۰۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۲:۳۷
۹۱


سلام علیکم گزارش هفتگی کلاس فکرانه خدمت شما عزیزان ارائه می‌گردد. 

بازی فکری

عنوان : بازی شعبده باز ، بازی کاپوچین 

اهداف:  توجه و تمرکز، سرعت عمل، الگوسازی،هوش اجتماعی

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهنی 

اصول روش میزان:  اصل یادگیری مبتنی بر تلاش ، اصل کار گروهی

روش اجرا بازی شعبده باز:

برای شروع بازی شعبده باز به هر یک از بازیکنان یک دست وسایل شعبده‌بازی داده می‌شود و کارت‌های بازی به پشت در وسط قرار می‌گیرد. یکی از بازیکنان کارتی را رو می‌کند و همه‌ی بازیکنان به سرعت وسایل خود را طبق کارت طوری روی هم می‌چینند که: وسایل رنگی روی کارت دیده شوند، وسایل خاکستری دیده نشود و از وسایلی که در کارت نیست، استفاده نشود. کسی که زودتر از همه وسایلش را طبق کارت بچیند، کارت را به عنوان امتیاز برای خود برمی‌دارد و کارت بعدی را رو می‌کند.

روش اجرا بازی کاپوچین:

یک بازی فکری و کارتی پر از رنگ و زنگ و خنده و هیجان! فنجان‌های رنگ و وارنگ «کاپوچین» همه‌ی آن چیزی است که برای ساختن یک دنیای شاد و خیال‌انگیز لازم دارید. فقط باید سریع باشید و با رنگ‌هایی که در اختیار دارید، تصاویر توی کارت‌های بازی را از نو بسازید. و البته باید دقیق باشید و تیزبین!

«کاپوچین» یک بازی رومیزی سرعتی است؛ چون باید قبل از بقیه با لیوانک‌هایی که در دست دارید ترکیب مناسبی بسازید و زنگ را به صدا دربیاورید. در عین حال یک بازی تمرکزی است؛ چون باید دقت کنید که ترکیبی که با لیوان ها می سازید مشابه ترکیبی باشد که روی کارت موجود است!

 قصه گویی

عنوان: قصه: به مناسبت ولادت امام حسن عسگری (ع)

اهداف: دایره لغات، آشنایی با سبک زندگی امامان ، تقویت حس شنیداری

اصول پیش دبستان: مهارت های زبانی و کلامی ، شناخت هویت ملی و نشانه های دینی

اصول روش میزان:  اصل هویت ملی مذهبی

روش اجرا:

ابتدا در مورد شناخت امام حسن عسگری (ع) با نوآموزان گفتگو شد و بعد قصه ای که توسط تیم محترم پرورشی میزان انتخاب شده بود برای نو آموزان خوانده شد.

 

پویانمایی

عنوان: مهارت زندگی 

اهداف: ارتباط فردی، گوشه گیری در جمع 

اصول پیش دبستان:شناخت اجتماع و قوانین آن و توسعه روابط اجتماعی

اصول روش میزان: اصل عزت فردی

روش اجرا:

ابتدا برای نوآموزان پویانمایی مهارت های زندگی با موضوع گوشه گیری و ارتباط فردی پخش گردید و نوآموزان بسیار با این قسمت از پویانمایی ارتباط برقرار کردند در ادامه از نوآموزان خواسته شد تا نظر های خود را در مورد پویانمایی و موضوع آن بیان کنند .در این قسمت از پویانمایی به مسخره نکردن هم کلاسی ها و شرکت در بازی و کار های گروهی و توجه بچه ها به هم کلاسی های خود که در فعالیت ها شرکت نمی کنند اشاره شد.



چندرسانه‌ای :



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.