آموزش

گزارش فعالیت روزانه پیش ۱(شنبه بیست و نه آبان)


خلاصه :

انجام بازی تمرکزی حذف عکسهای اضافه و بازی ورزشی تمرکزی لی لی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما سروران گرامی

وقت بخیر

در آخرین شنبه از دومین ماه فصل زیبای پاییز عزیزانمان در پیش دبستان یک میزان با اهداف و اصول خاصی که مورد توجه مربیان قرار داشت به فعالیت هایی پرداختند که در این گزارش سعی بر این دارم که شما بزرگواران را در خصوص نوع طرح درس و چگونگی انجام آن و اهدافی که فعالیت ها به دنبال آن هستند را در جریان بگذارم.

فعالیت اولی که در روز شنبه انجام پذیرفت مانند اکثر صبح های پیش یک پس از قراِئت قرآن ،ورزش صبحگاهی و بازی های که جهت شادابی و نشاط صبحگاهی در تمام روزها انجام می گیرد ،بحث گفت و گو با نوآموزان بود که این گفت و گو در جهت خاطره گویی و تعریف خواب انجام پذیرفت که انشالله به تفصیل در خصوص اصول و اهداف این گونه فعالیت های گفت و گو محور در صبحگاه های پیش یک گزارشی خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

طرح درس دیگری که در این روز انجام گرفت و مستقیما هدف فعالیت بحث تمرکز در کودکان بود و با توجه به این موضوع که ما تقریبا در تمام طرح درس های پیش یک می بایست بحث شادابی و نشاط را جزو الویت های اول خود قرار دهیم این بار نیز این فعالیت تمرکزی را با انجام بازی با نوآموزان انجام دادیم. بازی انجام گرفته فعالیت حذف عکسهای اضافه بود که در آن ابتدا تصاویری که دو به دو مشابه بودند جلو نوآموزان قرار می گرفت ، سپس آن ها می بایست مرحله مهم و اساسی این فعالیت یعنی تمرکز روی عکس های شبیه به هم و سپردن آن در ذهن را انجام می دادند و پس از آن تصاویر رو به پشت قرار گرفته و نوآموزان به نوبت باید تصاویر شبیه به هم و در ذهن سپرده شده را مشخص می کردند. این فعالیت به غیر از اصل همیشگی در پیش یک یعنی اصل شادابی و نشاط  اصل یادگیری مبتنی بر تلاش را نیز در قلب خود جای داده بود به این صورت که نوآموزان باید تلاش می کردند  تصاویر را در ذهن خود بسپارند تا بتوانند آن ها را پس از برگرداندن پیدا کنند.

هدف مهمی که این فعالیت به دنبال آن بود بحث تمرکز در نوآموزان بود. حال اگر بخواهیم تمرکز را در قلب هدف جامع تری ببینیم می توان به هدف اصلی و کلی توسعه توانایی های ذهنی در نوآموزان عزیز  که از اهداف کلی چرخه تکامل در پیش دبستان میزان می باشد اشاره کنیم.

طرح درس دیگری که ما در روز شنبه با کودکان پیش یک به انجام آن پرداختیم بازی لِی لِی بود. در این بازی زیر اندازی که منقش به اعداد بود روی زمین انداخته شد سپس نوآموزان می بایست روی اعدادی که تکی بودند با یک پا رفته و روی مکان هایی که دو عدد همجوار هم بودند بصورت دوپا می ایستادند.حال می خواهیم بدانیم  این فعالیت که مورد استقبال عزیزانمان نیز بود چرا انجام پذیرفت و چه اهداف و اصولی را در دل خود جای داده بود.ما در اکثر فعالیت های خود بجز اصل شادابی و نشاط و مخصوصا در فعالیت های هنری و ورزشی که لی لی نیز شامل آن است از اصل مهم کشف استعداد های نهفته نیز پیروی می کنیم و نکات استعدادی را انشالله در آینده به اطلاع شما خانواده های محترم خواهیم رساند. و اما اگر بخواهیم از هدف هایی که در این طرح درس به دنبال آن بودیم سخن بگوییم ابتدا باید به سراغ هدف یاد دادن مهارت های پایه ورزشی به کودکان اشاره کنیم که این یادگیری در قالب هدف کلی تر توسعه دادن توانایی های جسمی و حرکتی  که ما در پیش دبستان یک به دنبال ان هستیم مستتر است. دیگر هدفی که این فعالیت به دنبال آن بود مانند طرح درس حذف عکسهای اضافه بحث تمرکز روی اعداد و نوع ایستادن روی آن ها بود که به دنبال تحقق هدف کلی تر توسعه توانایی های ذهنی انجام پذیرفت.

از شما سروران گرامی تقاضا دارم درصورتی که تمایل دارید نظرات خود را در مسائل مرتبط با ما درمیان بگذارید تا انشالله بتوانیم با کمک و هم فکری شما سروران گرامی اصول روش میزان و اهداف کلی بیان شده در چرخه تکامل را به بهترین نحو ممکن در پیش دبستان یک پیاده سازی کرده و انشالله در انتهای سال تحصیلی پیامد ها و برکات آن ها را در نوآموزان عزیز بصورت ملموسی مشاهده نماییم.

با تشکر

ومن الله توفیق

جناب اقای عسگری و همکاران محترم از شما بابت تمام زحماتتون و همچنین طراحی بازی های هدف دار کمال تشکر را دارم
و من الله توفیق

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران