آموزش

گزارش فعالیت پیش دبستان یک(شنبه ششم آذر ماه)


خلاصه :

رنگ آمیزی بالن با اثر انگست_تشخیص موجودات زنده_بازی وسطی_پویا نمایی هدفمند

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما سروران گرامی

وقت بخیر

در اولین شنبه از اخرین ماه فصل پاییز پس از یک صبحگاه شاداب که با قرائت قران،ورزش صبحگاهی،خواندن شعر،گفت و گو با نوآموزان و مطابق سایر شنبه ها خواندن سرود ملی انجام پذیرفت ،نو آموزان ما در پیش دبستان یک فعالیت هایی را مرتبط با اهداف مشخص شده توسط معلمان انجام دادند که انشالله در این گزارش سعی بر این دارم که شما بزرگواران را از نوع، نحوه اجرا و اهداف این طرح درس ها مطلع سازم.

فعالیت اولی که در روز ششم آذر ماه و با پایبندی به اصل خلاقیت و توجه نوآموزان به تفاوت های فردی بین خودشان انجام پذیرفت طرح درس رنگ آمیزی بالن با اثر انگشت بود. نحوه انجام این طرح درس به گونه ای بود که ابتدا ما معلمان درباره وسیله استامپ و طرز استفاده از آن خدمت نوآموزان توضیحاتی را ارائه دادیم سپس استامپ هارا در چهار رنگ مختلف در اختیار کودکان قرار داده و کاربرگ هایی را که منقش به یک بالن رنگ نشده بود در اختیار آن ها گذاشتیم. نوآموزان که از این فعالیت حس خوبی داشتند انگشتان خود را در رنگ می زدند و بالن خود را همان طور که نمونه ای از آن را در تصویر مشاهده می فرمایید با اثر انگشت خودشان رنگ آمیزی کردند. حال اگر بخواهیم از اهداف انجام این فعالیت بگوییم اولین و مهمترین هدف آن بحث دست ورزی در کودکان است که در قالب هدف کلی پرورش توانایی های جسمی و حرکتی شکل می گیرد. هدف دیگر این فعالیت خلق آثار هنری توسط نوآموزان بود که بوسیله ان به هدف جامع تر پرورش ذوق هنری و درک زیبایی ها برسیم.

طرح درس دومی که در این روز انجام گرفت شناخت موجودات زنده بود که در این فعالیت ما کاربرگ هایی را تهیه کرده بودیم که در آن شش عکس قرار داشت که چهار عکس آن از موجودات زنده متفاوت و دو عکس از اشیاء بودند که بچه ها می بایست موجودات زنده را در آن رنگ آمیزی می کردند.این فعالیت بر مبنای اصول اصل یادگیری اکتشافی و خلاقیت و با هدف شناخت طبیعت و محیط زیست انجام پذیرفت.

و اما فعالیت دیگری که با توجه به اصول شادابی و نشاط و کارگروهی شکل گرفت بازی وسطی بود که نوآموزان ما بشدت به آن علاقه مند هستند. با توجه به اینکه بازی وسطی برای اکثریت ما آشناست دیگر به شرح این فعالیت نمی پردازیم. از اهداف کلی بازی وسطی در کودکان می توان به توسعه توانایی های ذهنی در بعد تمرکز و توسعه توانایی های جسمی و حرکتی اشاره کرد.

در اخر این روز نیز بچه ها به تماشای پویا نمایی جوجه زرد پرداختند که موضوع این پویا نمایی این است که  ابتدا جوجه زرد بسیار کوچکی را با مقیاس بزرگ شده در جزئیات اشیاء نشان می دهد و بچه ها می بایست از روی جزئیات ریزی که در تصویر بزرگ شده مشخص است حدس بزنند که کلیت آن جسم چیست. این پویا نمایی بر اساس اصول خلاقیت و یادگیری اکتشافی انجام پذیرفت و هدف اصلی آن مستقیما بحث تمرکز در پرورش توانایی های ذهنی بود. 

امیدوارم که توانسته باشیم مسئولیت مهمی را که در پیش دبستان یک برعهده گرفته ایم انشالله به نحو احسنت انجام داده و به سرانجام برسانیم و شما نیز با راهنمایی ها و نظراتتان ما را در این امر یاری بفرمایید.

با تشکر

ومن الله توفیق

خیلی ممنون از توضیحاتتون اگر میشه عکس کارهای همه بچه ها رو بزارید
قدردان زحمات شما هستیم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

زهرا میرسراجی خیلی ممنون از توضیحاتتون اگر میشه عکس کارهای همه بچه ها رو بزارید قدردان زحمات شما هستیم
سلامت باشید انشالله
عکسها جهت نمونه فعالیت گرفته میشن
ولی انشالله سعی می کنم زین پس به توصیه شما جامه عمل بپوشونم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
سلام
وقت تون به خیر
لطفا عکس های واضح تر و با کیفیت بیشتری قرار دهید تا چهره بچه ها بیشتر دیده شود
خیلی ممنون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران