رویدادهای عمومی

در شهر زاهدان برگزار شد

سی و ششمین دوره کارگاه تربیت مربی روش میزان


خلاصه :

خاطره ای زیبا و ماندگار از جنس میزان

ششمین دوره کارگاه تربیت مربی#روش_میزان ،

با همه ی شیرینی هایش، به خاطره ای زیبا تبدیل شد. شکر خدای بی همتا را که این بار نیز توفیق خدمتگزاری را برایم فراهم ساخت، آن هم خدمت به خواهران و برادران بی ادعای جهادی ام که با دست های ظاهراً خالی و لی دل هایی به وسعت دریا ، در حاشیه ی شهر#زاهدان ، به محروم ترین فرزندان ایران، بی منت خدمت می کنند. ان شالله که همگی ماجور باشند.

خصوصا سرکار خانم نهتانی.

 

#محمد_جواد_علی_اکبریان آذر ۱۴۰۰

 

#مدرسه_میزان #شیرآباد_زاهدان #مدارس_آینده_نگر

#کافل #مرحوم_اژه_ای #تربیت_مربی #بازمانده_از_تحصیل

با سلام و احترام فراوان
این اولین کارگاهی بود که توانستم از لحظه لحظه های این کارگاه استفاده کنم و فضای این کارگاه بسیار پر نشاط و پر انرژی بودو احساس خستگی به هیچ عنوان وجود نداشت هر جلسه این کارگاه به اندازه یک ترم دانشگاه پر بار بود مفتخرم که در این کارگاه شرکت کرده ام بعد از این کارگاه اولین روز هفته را با آموزش هایی که در این کارگاه دیده ام شروع کردم و باعث افتخارم می باشد که دوباره هم در این چنین کارگاه هایی شرکت کنم وارد اساتید گرانقدر آقای علی اکبریان وآقای فارسیجانی کمال تشکر را دارم که صمیمانه وخالصانه به ما آموزش دادند و نتیجه ایی که از این کارگاه گرفتم این بود که می‌توان با کمترین امکانات هم به عزیزانمان آموزش داد در واقع این ذوق وهنر یک معلم را می رساند.
با تشکر فراوان مرضیه سرگزی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به نام خدا
کارگاه روش میزان فضایی شاد و شبیه سازی شده از فضای کلاسی درس دانش آموزان بود با این تفاوت که درک کردیم باید به دانش آموز آزادی عمل بیشتری در کلاس داد تا به راحتی در فضای کلاس حرکت کند در این چند جلسه پی بردیم که چگونه می‌توان فضای کلاس آموزشی را به فضای علمی تبدیل کرد که دانش آموزان بتوانند در فعالیت های کلاسی شرکت کنند وارد بحث و تبادل نظر در فعالیت های کلاسی بشوند نظر سنجی کنند اقدامات آزمایشی ،سرگرمی، فعالیتی انحام دهند
مهم ترین بخش مثبت کارگاه های روش میزان این بود که با طراحی بازی های ساده می‌توان بار آموزشی را بالا برد به صورتی که دانش آموز هم توانایی دریافت حجم اطلاعات را داشته باشد و از فضای آموزشی خسته و زده نشود شور و هیجان بچها را می‌توان از طریق بازی های فکری مناسب کنترل کرد بستری پر نشاط برای آن ها فراهم کرد
بخش دیگری از کارگاه روش میزان شناخت روانشناسی کودکان بود متوجه شدیم با روش های مختلف از جمله نقاشی،نوع بازی،میزان مشارکت فعالیت های گروهی و فردی می‌توان به خلق و خوی دانش آموز پی برد و با استفاده از مطالعه در ارتباط با روانشناسی کودکان می‌توان در حد توان با دانش آموز روی تشکیل و ساخت و ساز شخصیت فردی وی کار کرد و مشکلات پیش آمده را تا حدودی با مشاوره و مشورت دادن حل کرد
در آخر اینکه برگزاری کارگاه روش میزان با حضور مربیان و اساتید جناب آقای فارسی جانی و علی اکبریان بسیار مفید و اثر بخش بود و نکات طلایی و مثبتی را آموختیم.
در پناه حق
مهلا جهانتیغ

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به نام خدای مهربانی ها..
خلاصه و جمع بندی برداشت اینجانب از برنامه بسیار عالی و فوق العاده ارزشمند کارگاه تربیت مربی هدایت میزان..از نظر و دیدگاه بنده..این دوره برای تمامی همکارانی که تمایل و علاقه ب امر تدریس و اموزش و پرورش دانش اموزان این نوگل های اینده ساز دارند بسیار ضروری میباشد حتی برای بنده ای که سابقه سه سال تدریس در مدارس را داشتم تاثیر فوق العاده ای داشت زیرا فعالیت هایی که در این دو روز اجرا میکردیم واقعا ما رو ب خودمان اورد که از دیدگاه همان دانش اموز خودمان ب مسئله درس بپردازیم..از همان درک دانش اموز ب درس نگاه کنیم. .و چه بسیار عالی این دوروز اموختیم که باید با حتی کمترین امکانات باید شرایط کلاس را به گونه ای پیش ببریم و سوق دهیم که دانش اموز محور را مدنظر قرار داده..و در راستای هدایت منه معلم ذهن خلاق دانش اموز را شکوفا کنم...فقط ب عنوان معلم ب دانش اموزم درس ندهم بلکه درس را به او بچشانم..تا شیرینی هردرس زیر زبانش باشد..در این کارگاه با تدریس بینظیر استاد اکبریان و فارسیجانی اموختم که شادابی همراه با نشاط را در کلاس درسم فراهم کنم. باید همت خود را براین بگذارم که تربیت اموزشی دانش اموزام را به گونه ای پیش ببرم که دانش اموزان عاشق مدرسه شان باشند و از بودن در مدرسه احساس ارامش کنند به حدی که تعطیلی مدرسه و رسیدن ب ساعات پایانی کلاس و خوردن زنگ اخر برایشان خوشایند نباشد..اموختم در این روش تدریس..اختیار دانش اموز و حس اعتماد به نفس و عزت نفس دانش اموز بسیار مهم است ..اختیار ب معنای خیرگزینی است. و این نکته که برای من معلم این بسیار حائز اهمیت بود و جالب...اینکه منه معلم بجای دادن پاسخ سوالاهای همه دانش اموزان..سوال رابه خود دانش اموز هم واگذارکنم..تا خود دانش اموز هم دنبال مسئله برود و کشف کند.مهارت معلم این باشد که دانش اموز به جای علم..به دنبال کسب مهارت علم برود..همانند مثال ساده و شیرین استاد در مورد نان و پنیر.(روش کشف و دنبال مسئله رفتن را من تنها در دوران فوق لیسانس مواجهه بودم..و برایم سخت بود چون در زمان تحصیل من تا دانشگاه روش تدریس معلم محور و پاسخ هم سوالات را معلم خودش میگفت و جایی.. فرصتی برای جرقه زدن سوال برای دانش اموز فراهم نمی اورد).
به امید روزی که تمامی مدارس کشور با این روش های تربیتی و آموزشی و همچنین اصول یازدگانه این روش تدریس آشنا شده و این اصول را سرلوحه کارشان قرار دهند...
فریبا جعفرزاده1400/9/21
دوره 36کارگاه تربیت مربی هدایت میزان.به میزبانی زاهدان

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

باسلام خدمت همه ی بزرگواران کلاس کارگاه بسیار عالی وآموزنده بود خیلی کلاس شادی بود واقعآ خسته نباشید میگم ب استادان ارجمند یادگرفتیم که با کارها وفعالیتهایی که استادان ارجمند آموزش دادن بسیار عالی وآموزنده بود یادگرفتیم که چطور استعداد نهفته بچه هارو شکوفاکنیم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

درروش میزان کارکردیم روزنامه درست کردیم شباهت هاروگفتیم روش میزان گرفته ازروش تربیت اسلامی هست مادنبال اختیارهستیم روش میزان روشهای سنتی اتفات سنتی اصل مهم درروش میزان یادگیری است بازی نقاشی کردن برای پی بردن ب روحیات افرادویژگیهای مربیان راگفتیم روش میزان کلاسش بسیارعالی وشادوپرانرژی بودواموزنده تشکرازاستان ارجمند..(باتشکر فراوان.زبیده شهلی بر)۱۴۰۰/۹/۱۸
۱۴۰۰/۹/۱۹

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

باسلام و احترام خدمت اساتید محترم
باتشکر از برگزاری این کلاسهای آموزنده که در این کلاسها شور و نشاط و هیجان همراه بود و همچنین فعالیت گروهی وانفرادی آموزنده ای داشت و یاد گرفتیم که آموزش‌ها رو در قالب بازی و کار گروهی عملی کنیم و این فعالیت‌ها رو در کلاس درس اجرایی کنیم و در این کلاس نحوه ی ارتباط بهتر و آموزش بهتر آموزش داده شد
باتشکر فراوان از اساتید محترم
جمیله خمر

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به نام خداوند لوح وقلم
باعرض سلام
بعداز تشکیل شدن کارگاه های مفید و کاربردی تجربه ی کسب شده این بود که درکلاس درس برای تدریس به جای سخنرانی ها و تحمیل کردن‌مطالب به دانش اموزان باید با استفاده از اصول روش میزان که یکی از انها کارگروهی میباشد میتوان در کلاس استفاده کرد که شور ونشاط هم دارا میباشد برای تدریس استفاده کرد تا خود دانش اموز به دنبال کشف درس باشد وحتی با این کار دانش اموز استعداد های خود رو کشف میکند
کوثرخمر

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

بسم الله الرحمن الرحیم
باعرض سلام و ادب خدمت اساتید گرانقدر آقای علی اکبریان وآقای فارسیجانی
خداوند مهربان را بسیار سپاسگزارم که توفیق شرکت در دوره آموزش مربی روش میزان را روزی ام نمود‌.این دوره تجربه ای شیرین و جدید در طول عمرم بود با قرار گرفتن در فعالیتهای گروهی شور و هیاهوی و شادی های دوران کودکی و لذت آن ایام تداعی شد.آنچه از اساتید آموختیم و تجربه ای گرانبها شد در این چند سطر نگنجد اخلاق و رفتار خاشعانه و صبورانه بزرگواران یکی از هزاران درسی بود که آموختیم یک معلم روش میزان ابتدا باید خود به اصول روش میزان تسلط یابد تا بتواند در حوزه های مختلف به کاربندد و محصول نهایی را که انسانی وارسته و فرهیخته تحویل جامعه دهد.این تجربه جدید و لذت بخش به ما معلمان یادآور نمود که ما معلمان ابرهای رحمت الهی هستیم که با فعالیتهای اصول
میزان قطرات باران می شویم و درزمین خشک وجود حوزه های مختلف تربیت انسان نفوذ کرده و گل زیبای انسانیت و بندگی را که خداوند در فطرت همه انسانها نهاده است آبیاری و شکوفا نماییم تا انسان جایگاه اصلی خویش در آفرینش اشرف مخلوقات هست حفظ نماید و در هردوجهان سجده و احسنت ملائک را برخود واجب گرداند.
باتشکر از شما اساتید گرامی
در سایه لطف بی کران آموزگار هستی سلامت و شاد و موفق باشید
۲۱آذرماه ۱۴۰۰
هنرجو مریم بهاری

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت شما اساتید بزرگوار و ارجمند
خداوند منان را شاکرم که در محضر انسان های فرهیخته مومنی چون شما وهمه همکاران بزرگواری حضور داشتم
دوروز ، پراز تجربه های ناب سپری شد از لحظه لحظه این کارگاه استفاده کردم وبهرمند شدم

در این کار گاه خیلی چیزها آموختم وکارگاه متفاوت پرشور هیجان انگیزی بود
من یاد گرفتم که هرروز اطلاعات و دانشم را بروز کنم واینکه این کارگاه و روش میزان به من آموخت که با امکانات اندک و محدود هم می توان کلاس درس را تبدیل به محیط ی شاد پرانرژی کرد
کار گروهی هم بسیار زیبا و شادی بخش بودو باعث بر قراری ارتباط ، تعامل با دیگران وبالا بردن عزت نفس می شود ومن سعی کردم تا با انرژی وبا اندوخته هایی که از کارگاه بدست آوردم هفته ام را شروع کنم دیگر کلاسم حالت سنتی وسخنرانی نداشته باشد
تکالیف فارسی وریاضی را گروهی انجام دادیم اصلا متوجه گذر زمان نشدیم وچه زود زنگ آخر شد در حالی که هنوز بچه ها پر انرژی وشاد بودن
من از کارگاه آموختم که یک معلم باید صبور ، شاد با انگیزه ، خلاق، پر انرژی باشد واز کمترین امکانات بیشترین بهر برداری را انجام دهد وبا نقاشی بازی با کارهای گروهی مشارکت بچه ها را افزایش داد و دانش آموزان منزوی را به کار گروهی تشویق کرد اعتماد بنفس آنان را بالا برد
اگر بخواهیم از همه تجربیات و دستاوردهای کارگاه بنویسم باید هنوز و هنوز نوشت، وقت تان را نگیرم
سخن پایانی بسیار سپاس گزارم از زحمات شما اساتید آقای علی اکبریان، آقای فارسی جانی و حاج خانم نهتانی و کارشناسان بزرگوار خانم محسنی وخانم میربادین
مشهدی ۱۴۰۰/۰۹/۲۱

سی وششمین کارگاه تربیت مربی روش میزان

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

به نام خدای شفیع و صبور ، خداوند دانش ، خداوند نور
با سلام و احترام خدمت اساتید محترم و بزرگوار
خدا قوت
خداوند را شاکرم که این لیاقت را به من عطا فرمود که با انسانهای شایسته ای آشنا بشوم که تمامی فکر و تلاش خویش را برای تربیت انسان ها گذاشته اند و باری دیگرخداوند را شاکرم که از الگو برداری از این مدرسه بتوانم حداقل، کودکان این مرزو بوم را باروش میزان و نکات تربیتی در نظر گرفته شده پرورش دهم‌.
معلم و نقش معلمی می تواند انسانهایی تربیت کند که آنها سازنده جامعه باشند . روش غالب دراین نوع از مدارس بر اساس یادگیری اکتشافی هدایت شده است. در این روش،که روش شاگرد محور و مرکز فرایند یادگیری، خود دانش آموز است.
در روش میزان ، یادگیرندگان تشویق می شوند به کمک پرسش ها و راهنمایی های معلم به درک و فهم مطالب برسند این شیوه به یاد گیرندگان هم استقلال و هم مسئولیت لازم برای کشف مفاهیم و برقراری ارتباط به آن ها داده می شود ، معلم به جای اینکه پاسخگوی تمام سوال های دانش آموزان باشد زمینه مناسب را فراهم کرده تا آنان خود به پاسخ لازم برسند.
ایجاد مهارت های خوب درک کردن ،خوب دیدن ،خوب شنیدن ، لمس کردن، جمع آوری داده ها ،فرضیه سازی، آزمایش و غیره از عناصر روش یادگیری اکتشافی میباشد.
این کارگاه بسیار شاد و هیجان انگیز بود و خستگی در آن معنایی نداشت امیدوارم بتوانیم ۵ حوزه و ۱۱ اصل را درک کنیم و به خوبی استفاده کنیم تا به تربیت اسلامی مطلوب برسیم.
از بنیانگذاران مدرسه میزان و کلیه عوامل اجرایی سپاسگزارم که در آموزش مربیان سنگ تمام گذاشته اند. دوره ۳۶ کارگاه تربیت مربی روش میزان
۱۴../۹/ ۲۱
با تشکرفراوان از زحمات بیکران شما
منیره رشیدنسب

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

نمايش ديدگاه‌هاي بيشتر...

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران