آموزش

چخبر از پیش یک....

گزارش هفتگی پیش دبستان یک(هفته اول بهمن)


خلاصه :

چخبر از پیش دبستان یک.....

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قِیلَ یا رَسُولَ اللَّهِ ، مَا حَقُّ الْوَالِدَةِ فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ لَوْ أَنَّهُ عَدَدَ رَمْلِ عَالِجٍ وَ قَطْرِ الْمَطَرِ أَيَّامَ الدُّنْيَا قَامَ بَيْنَ يَدَيْهَا مَا عَدَلَ ذَلِكَ يَوْمَ حَمَلَتْهُ فِي بَطْنِهَا

از رسول خدا (ع) سؤال کردند حق مادر چیست؟ فرمود: هیهات: هیهات: اگر به عدد ریگ های بیابان و قطره های باران در خدمت مادر بایستید معادل یک روزی که در شکم او بوده اید نخواهد بود.

 

با سلام خدمت شما سروران گرامی

با عرض تبریک ایام فرخنده میلاد حضرت زهرا(س) و تبریک روز مادر و روز زن خدمت شما بزرگوران  توجه شما را به گزارش هفتگی پیش دبستان یک میزان در هفته اول ماه بهمن جلب می نمایم.

شنبه :

در روز شنبه مصادف با دومین روز از دومین ماه فصل زمستان عزیزان ما در پیش دبستان یک میزان به فعالیت هایی پرداختند که به شرح و اهداف آن اشاره خواهم داشت.

در این روز پس ازیک صبحگاه با نشاط که همراه با قرائت قران،بازی و ورزش صبحگاهی همراه بود با بچه ها به گفت و گو پیرامون میلاد حضرت زهرا و روز مادر پرداختیم و نوید یک جشن جذاب در یک شنبه را به آن ها دادیم که انشالله گزارش این جشن نیز مفصلا خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

پس از صبحگاه به سراغ فعالیتی رفتیم که برای بچه ها بشدت تازگی داشت وزمان زیادی نوآموزان را به خود مشغول کرد. این طرح درس ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی بود ، اینبار ما برای این کار به سراغ ساخت آدم برفی با شانه تخم مرغ رفتیم بصورتی که ما شانه ها را به قسمت های سه عددی تقسیم کرده و به نوآموزان دادیم سپس آن ها موظف بودند آن سه قسمت را جدا کرده و به سه قطعه تکی تبدیل کنند و لبه آن قطعات را با قیچی صاف بنمایند. در قسمت دوم این طرح درس بچه ها می بایست دو گلوله(دستمال کاغذی مچاله شده) را در ابعاد مشخص درست می کردند. و اما در قسمت سوم این طرح درس بچه ها شانه های تخم مرغ جدا شده و گلوله های خود را نزد معلمان آورده و آن ها نیز همان طور که در تصاویر نیز مشاهده می نمایید گلوله ها و شانه ها را روی هم چسباندند.  پس از خشک شدن چسب ها ،گواش های سفیدی به بچه داده شد تا بتوانند به کمک آن ها ادم برفی های خود را سفید کنند. . اما این پایان کار ساخت ادم برفی با شانه تخم مرغ نبود و ادم برفی ها کنار گذاشته شد تا رنگ آن ها خشک شود و باقی کارآن در روز دوشنبه انجام گردد...        مهمترین هدف از انجام چنین طرح درسی در پیش دبستان یک میزان بدون شک بحث دست ورزی در نوآموزان و رسیدن به هدف جامع تر پرورش توانایی های جسمی و حرکتی در آن ها می باشد و از اصل خلاقیت و توجه به تفاوت های فردی پیروی می کند.

پس از انجام این فعالیت و بدلیل آنکه در طرح درس قبل اصل شادابی و نشاط کمرنگ تر از سایر فعالیت ها در پیش یک بود به سراغ بازی های تحرکی تر از جمله وسطی رفتیم که بتوانیم این اصل مهم را در این روز نیز عملی نماییم.

دوشنبه:

در روز دوشنبه نیز مانند شنبه محوریت صبحگاه پیش یک بحث روز مادربود. در این روز همانطور که ازقبل به بچه ها اطلاع داده شده بود نوآموزان اسباب بازی های شخصی خود را به مدرسه آوردند و محوریت فعالیت این روز بازی بچه ها با اسباب بازی شخصی بود. مهمترین اهدافی که ما از انجام این طرح بدنبال آن بودیم هدف توسعه روابط و ارتباط موثر بین کودکان بود و در این طرح درس از اصول میزانی کارگروهی و شادابی و نشاط نیز تبعیت کردیم.

فعالیت دیگری که که در روز دوشنبه شکل گرفت ادامه یافتن ساخت ادم برفی بود که با چسباندن چشم و کشیدن دهن برای ادم برفی به این فعالیت پایان داده و نوآموزان ادم برفی های خود را به خانه بردند.

اما آخرین فعالیتی که در روز دوشنبه و با اصول مهم عزت فردی و مسئولیت پذیری انجام پذیرفت بحث یاد دادن تا کردن کاپشن به نوآموزان بود و آن ها مکلف شدند که زین پس کاپشن های خود را بصورت تا کرده در قفسه ها قرار دهند.

 

چهارشنبه:

در این روز همانند سایر چهارشنبه های پیش دبستان یک کلاس ما در اتاق بازی انجام پذیرفت اما کلاس ما در این روز مانند سایر چهارشنبه ها نبود و بچه ها روز متفاوت و جذابی را پشت سر گذاشتند که پیش از این تنها یکبار ان را تجربه کرده بودند. در این روز پس از صبحگاه بچه ها در قالب یک کارگروهی  و با کمک معلمان خود تمامی توپ های استخر توپ را همانگونه که در تصاویر مشاهده می فرمایید بیرون ریختند سپس هر کدام از نوآموزان تاتمی هایی را برداشتند و بر روی توپ ها انداختند و همانند یک قایق سوار روی توپ ها به این طرف و انطرف سر میخوردند.پس از انجام بازی های انفرادی که با شادابی و نشاط بسیار زیادی همراه بود نوآموزان تصمیم گرفتند که تاتمی های خو را به هم چسبانده و قایق بزرگتری که همه آن ها روی ان جا شوند درست کنند که این حرکت خود جوش در بچه ها باعث آن شد که به اصل کارگروهی نیز در این فعالیت برسیم.

در آخر این روز ما با بچه ها پیرامون حواس پنج گانه(بویایی،چشایی و...) و بیان احساسات(ترس، خوشحالی و...) به گفت و گو در قالب داستان پرداختیم که از اصول مهم بکار رفته در این فعالیت اصل تفاوت های فرد و اصل یادگیری اکتشافی برای نوآموزان بود.این طرح درس هدف پرورش مهارت های زندگی را نیز در دل خود جای داده بود.

 

بنده نیزهرچند کمی دیرتر ازایام روز مادر لازم میدانم در این گزارش روز مادر و روز زن را خدمت تمامی خانم هایی که محبت کرده و وقت گرانبهای خود را برای خواندن گزارش اینجانب گذاشتند تبریک عرض کرده و امیدوارم سایه شما بزرگواران بر سر فرزندان خود مستدام بماند، انشالله.

با تشکر

و من الله توفیق

 

 

ممنون از گزارش خوب و زحماتتون .

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

ممنون سلامت باشید انشالله

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران