رویدادهای مدرسه

گزارش هفتگی پیش دبستان یک


خلاصه :

از پیش یک چخبر.....

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا علیه السلام:

دوست هرکس عقل او، و دشمنش جهل اوست.

 

با سلام خدمت شما سروران گرامی

وقت بخیر

 در هفته آخر بهمن ماه و همزمان با اغاز اخرین ماه قرن بچه های ما در پیش دبستان میزان به فعالیت هایی در سه روز شنبه،دوشنبه و چهارشنبه پرداختند که هرکدام از این طرح درس ها حاوی اصول و اهداف مشخصی بودند. انشالله در این گزارش هفتگی مختصرا به توضیحی پیرامون این فعالیت های انجام گرفته خواهیم پرداخت.

روز شنبه:

اولین روز از این هفته بدلیل آنکه بچه ها پس از دوهفته که کلاس های آفلاین و آنلاین را تجربه کرده بودند و پس از آن مجدد به مدرسه بازگشته بودند، روز متفاوتی بود. در این روز بچه ها پس از حضور در مدرسه کمی با مشکل ارتباط گیری مجدد با معلمان و سایر دوستان همراه بودند که به همین دلیل مجبور بر آن بودیم که روز را بیشتر بر پایه بازی های گروهی و ارتباطی بنا کنیم.

در صبحگاه روز شنبه پس از گفت و گو با بچه ها و انجام فعالیت های مرتبط با صبحگاه به سراغ موضوع دادن مسئولیت های کلاسی به بچه ها رفتیم که این امر بسیار زیاد مورد توجه و استقبال نوآموزانمان قرار گرفت. ما با توجه به اصل بسیار مهم مسئولیت پذیری در نوآموزان تابلویی را مطابق آنچه در تصاویر مشاهده می فرمایید تهیه کردیم که این تابلو شامل مسئولیت های کلاسی مختلف برای عزیزانمان بود برای مثال: مسئول تغذیه_مسئول ماسک_مسئولقفسه ها و .... در این صبحگاه پس از توضیح پیرامون این تابلو با بچه ها شروع به انتخاب نوآموزان برای هر مسئولیت کردیم که این امر با توجه به شناخت از بچه ها اغلب بصورت انتصابی و بعضا انتخاب خود نوآموزان انجام پذیرفت.

پس از صبحگاه و انتخاب مسئولیت ها و بنا به مطلبی که دربالا به آن اشاره شد و با توجه به اصل شادابی و نشاط و کارگروهی به سراغ بازی گروهی و پرجنب و جوش گرگ و خرگوش پرداختیم تا به اصطلاح یخ بچه ها آب شود. پس از بازی کردن مفصل گرگ و خرگوش و پس از تغذیه مجددا به سراغ یک فعالیت گروهی رفتیم که مورد استقبال بچه ها قرار گرفت ،این فعالیت بازی گروهی گل یا پوچ بود که بصورت دو تیم با معلمان انجام پذیرفت.

روز دوشنبه:

در روز دوشنبه مطابق هفته های گذشته بچه ها اسباب بازی های شخصی خود را به مدرسه آوردند و به بازی با آن ها پرداختند. اما این بازی ها اغلب بصورتی بود که اصل شادابی و نشاط و کارگروهی در آنها انجام پذیرد.

پس از بازی با اسباب بازی های شخصی به سراغ یک طرح درس تمرکزی و فعالیتی رفتیم، در این طرح درس ما بطری هایی را بصورتی که در تصاویر مشاهده میفرمایید روی هم چیدیم و سپس بچه ها را با توجه به اصل کارگروهی و با توجه به توانایی های جسمی و حرکتی آن ها به دو قسمت تقسیم کردیم سپس آن ها می بایست در صف ایستاده و توپ های هفت سنگ را بسمت اهداف معین پرتاب می کردند و هر گروه که اهداف بیشتری را سرنگون می نمود برنده آن دست از بازی لقب می گرفت.

هدف از انجام این فعالیت پرورش توانایی های جسمی و حرکتی و همچنین پرورش تمرکز در بچه ها در مقوله توانایی های ذهنی بود.

پس از انجام این بازی ها به تماشای انیمیشن مهارت های زندگی با موضوع حسادت پرداختیم. این قسمت از این پویانمایی پیرامون بحث حسادت در کودکان بود که ابتدا به ساکن پیرامون این قضیه با بچه ها به گفت و گو پرداختیم و موضوع را برای آن ها روشن ساختیم و سپس آن ها به تماشای پویانمایی پرداختند. تماشای این پویانمایی با توجه به اصل عزت نفس و تفاوت های فردی و با هدف پرورش توسعه روابط در حوزه فردی انجام پذیرفت.

روز چهارشنبه:

در روز چهارشنبه مطابق سایر چهارشنبه ها کلاس ما در اتاق بازی انجام گرفت در این روز پس از صبحگاه با نشاط بچه ها شروع به بازی با اسباب بازی های داخل اتاق بازی کردند که عمده بازی آن ها بازی با فوتبال دستی بود. پس از بازی آزاد ما برای بچه ها روز کاملا متفاوتی را رقم زدیم بصورتی که از ابتدای سال تا کنون این فعالیت را انجام نداده بودند.در این روز ما معلمان به همراه نوآموزان خود به پارک نزدیک مدرسه رفتیم و بچه ها بصورت مفصل و بعضا گروهی به بازی های مختلف از قبیل: تاب بازی_سرسره بازی و .... پرداختند. این فعالیت اصل اساسی شادابی و نشاط را بصورت بسیار زیادی در دل خود جای داده بود.

انشالله توانسته باشیم در راستای رسیدن به اهداف و اصول مورد نظر گام های خوبی را برداشته باشیم.

با تشکر

ومن الله توفیق

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران