رویدادهای مدرسه

چه خبر از پیش دبستان یک؟

هفته دوم اسفند ۱۴۰۰


خلاصه :

در هفته دوم اسفندماه...

در هفته دوم اسفند ماه فعالیت‌هایی که انجام شد به شرح ذیل می‌باشد:

شنبه

خمیربازی: در این فعالیت نوآموزان با استفاده از خمیرهایی که در اختیار داشتند شروع به خمیربازی با موضوع آزاد کردند. اصول و اهدافی که در این فعالیت نهفته بود عبارت است از: شادابی نشاط، دست ورزی، کشف استعدادهای نهفته، خلاقیت
عبور از مانع با چشم بسته: نوآموزان در این فعالیت دو به دو انتخاب می شدند. یک نفر بعنوان راهنما، نفر بعدی بعنوان شرکت کننده انتخاب می شد. فردی که بعنوان راهنما انتخاب شده بود باید فرد شرکت کننده را راهنمایی می کرد تا با چشم بسته از بین موانع عبور کند. بعد از این مرحله فرد شرکت کننده می‌بایست مهره‌های در اختیار را همانگونه که از او خواسته می شد مرتب می کرد. پس از آن، جای راهنما با شرکت کننده عوض می شد و همان کار تکرار می شد. اهداف و اصول این فعالیت، کارگروهی، شادابی و نشاط، افزایش دقت، افزایش تمرکز، حفظ تعادل می باشد.
بازی فکری: یکی دیگر از فعالیت هایی که انجام شد، بازی فکری بود. بازی فکری هایی مثل جوراب‌چین، تیزبین، اتللو . در این فعالیت نوآموزان باتوجه علاقه شخصی یکی از بازی ها را انتخاب می کردند و شروع به بازی می کردند. این فعالیت به نحوی مدیریت شد که تقریبا نوآموزان همۀ بازی ها را انجام دادند.
پویانمایی: در پایان روز نیز، پویانمایی‌ای با موضوع حسادت پخش شد و بانوآموزان درباره آن گفتگو انجام شد.

دوشنبه

در روز دوشنبه باتوجه به مناسبت عید مبعث پیامبراکرم، با نوآموزان دربارۀ مناسبت گفتگو شد و توضیحاتی درباره عید مبعث به آنها داده شد. در ادامه، باتوجه به اینکه دوشنبه‌ها روز اسباب بازی شخصی می باشد، بازی‌ای که اجرا شد، مأموریت بازی بود. به طوری که همۀ آقاپسرها به همراه مربی‌ها در یک گروه قرار گرفته بودند و می بایست مشغول مأموریت های خیالی می شدند. که هر کسی با اسباب بازی شخصی خود مأموریت خود را انجام می داد. در ادامه نوآموزان پیش دبستان یک به همراه پیش دبستانی‌های دو، به حیاط رفتند و بازی های گروهی‌ای مثل لاستیک بازی، طناب کشی انجام دادند.   در پایان نیز نوآموزان مشغول تماشای نمایش شدند.

 چهارشنبه

در صبحگاه امروز داستانی درباره خطرات استفاده از فندک و کبریت به نوآموزان بیان شد تا اطلاعات آنها در این خصوص بالا برود و بدون اجازه بزرگتر به آنها دست نزنند.
فوتبال: یکی از بازی‌هایی که امروز انجام شد بازی پرطرفدار فوتبال بود. نوآموزان به دو گروه تقسیم شدند و مشغول بازی شدند. اهداف و اصول نهفته در این بازی عبارت است از کارگروهی، حفظ تعادل، رشد عضلات درشت، شادابی و نشاط می باشد.
والیبال: یکی دیگر از بازی هایی که انجام شد، بازی والیبال با بادکنک بود. در این بازی هم اصول و اهدافی مثل شادابی و نشاط، رشد عضلات درشت، کارگروهی، حفظ تعادل، بالا بردن دقت و تمرکز         می باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                در ادامه نیز نوآموزان به همراه مربی‌های خود به پارک نزدیک مدرسه رفتند و آنجا نیز با همکلاسی های خود مشغول به بازی شدند.

سپاس فراوان از زحمات کادر پیش دبستانی میزان
ب امید حق ک در این مسیر روز ب روز شاهد موفقیتهای بیشتر برای شما باشیم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران