بدون مجموعه

گزارش هفتگی کلاس فکرانه ۱۲


خلاصه :

سلام علیکم گزارش هفتگی کلاس فکرانه خدمت شما عزیزان ارائه می‌گردد. 

بازی فکری

عنوان : نقاشی با دو دست

اهداف:   تقویت دو نیم کره مغز،دست ورزی،افزایش دقت و تمرکز

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهنی

اصول روش میزان:  یادگیری مبتنی بر تلاش

روش اجرا: ابتدا به بچه ها زیر دستی برگ a4 دو ماژیک با رنگ مختلف و نوار چسب داده شد و از آنها خواسته شد که برای حرکت نکردن برگه با چسب آن را به زیردستی بچسبانند در ادامه نوآموزان شکل های هندسی را به انتخاب خود ترسیم  و به دو قسمت مساوی تقسیم کردند حالا زمان آن رسیده که با دو دست طرح های خود را بطور همزمان رنگ آمیزی کنند این فعالیت برای تقویت دو نیم کره سمت چپ و راست مغز طراحی شده است.

 

گردش علمی

عنوان : کرم خاکی

اهداف: مشاهده گری،آشنایی با محیط زیست  

اصول پیش دبستان: شناخت طبیعت و حفاظت از آن

روش اجرا: در یک روز آفتابی زمستانی تصمیم گرفته شد که با نوآموزان به یک گردش علمی مختصر اما مفید به پارک نزدیک مدرسه رفتیم به هریک از نوآموزان بیلچه ای برای کندن خاک داده شد در ابتدا دلیل کندن خاک برای نوآموزان مشخص نبود و باعث کنجکاوی  آنها شده بود که بعد از مدتی زیر ورو کردن خاک یکی از نوآموزان متوجه موجود زنده ای در خاک شد و با آنها در مورد کرم خاکی صحبت و گفت و گو شد در ادامه بچه های دیگر هم کرم های خاکی دیگر با اندازه های متفاوت پیدا کردند.

 

گفتگو

عنوان :بازی زیست تاس

اهداف:   شناخت حیوانات، دقت و تمرکز و تفکر سریع

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهنی ،مهارت های کلامی

روش اجرا: 

ابتدا ۲۷ کارت حیوانات به همراه کارت علامت سؤال را وسط میچینیم. تاس ‌ها محل زندگی، تعداد پاها و نوع غذای حیوان را نشان میدهند. بازیکنان به نوبت هر سه تاس را با هم میریزند و هر یک تلاش میکنند حیوانی را که مشخصات آن با مشخصات نشان داده شده توسط تاس ها مطابقت دارد، پیدا کنند. کسی که زودتر دست خود را روی کارت درست بگذارد، آن را بر میدارد. هدف این است که کارت بیشتری جمع کنیم.

با تغییر اندکی در روش بازی با نوآموزان در مورد محیط زیست نوع غذا و تعداد پاهای آنها گفت و گو شد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران