معرفی

گزارش هفتگی کلاس فکرانه ۱۴


خلاصه :

سلام علیکم گزارش هفتگی کلاس فکرانه خدمت شما عزیزان ارائه می‌گردد. 

بازی فکری

عنوان: بازی فکری کاریبا بازی فکری نیکی ماک  بازی کاپوچین 

اهداف: دقت و تمرکز، برنامه ریزی، شمارش اعدادو... حافظه، تصمیم گیری ، افزایش اعتماد به نفس ، ریسک پذیری ، پیش‌بینی سرعت عمل، الگوسازی،هوش اجتماعی

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهن

اصول روش میزان: اصل شادابی ونشاط ، اصل یادگیری مبتنی بر تلاش

روش اجرا: بازی کاریبا

حیوانات وحشی دور دریاچه کاریبا جمع شدند تا آب بخورند. ولی کی باید اول آب بخوره. اونی که بزرگتره؟ پس هر وقت فیل‌ها جلو میایند همه باید بترسند و فرار کنند. اما مگه فیل از موش نمی‌ترسه؟

کاریبا یک بازی دوست‌داشتنی گروهی است که در آن بازیکنان با گذاشتن کارت‌های حیوانات مختلف دور دریاچه حیوانات دیگر را فراری می‌دهند و امتیاز می‌گیرند.

بازیکنی که سه کارت یک جانور یا بیشتر را دور دریاچه بگذارد می‌تواند جانوران ضعیفتر را فراری دهد و کارت‌های آنها را به عنوان امتیاز دریافت کند. برنده کسی است که بیشترین امتیاز را کسب کند.

طراحی این بازی باعث رشد مفاهیم  ماننده اشکال هندسی ، اعداد و شناخت حیوانات می باشد

 

روش اجرا: بازی نیکی ماک

کارت های بازی را بر بزنید و به هر بازیکن 4 کارت از پشت بدهید. بازیکنان کارت های یکدیگر را نمی بینند. بقیه کارت ها به همراه تاس ها در وسط زمین قرار می گیرند. در ابتدای بازی هر بازیکن می تواند دو کارت ابتدایی از ردیف کارت هایش را مخفیانه ببیند. برنده بازی کسی است که جمع عدد روی کارت هایش از بقیه بازیکنان کمتر باشد.

نیکیماک یک بازی نوبتی است. در هر نوبت از بازی بازیکن می تواند یکی از کارت های وسط زمین را بردارد مخفیانه ببیند یا با یکی از کارت های خودش عوض کند و کارت خودش را بسوزاند یا همان کارتی که برداشته است را بسوزاند. چون باید جمع عددهای کارت هایمان از بقیه کمتر باشد پس عاقلانه است که کارتی که عدد کمتری دارد را نگه داریم و کارت با عدد بالاتر را بسوزانیم.

 

روش اجرا بازی کاپوچین:

یک بازی فکری و کارتی پر از رنگ و زنگ و خنده و هیجان! فنجان‌های رنگ و وارنگ «کاپوچین» همه‌ی آن چیزی است که برای ساختن یک دنیای شاد و خیال‌انگیز لازم دارید. فقط باید سریع باشید و با رنگ‌هایی که در اختیار دارید، تصاویر توی کارت‌های بازی را از نو بسازید. و البته باید دقیق باشید و تیزبین!

«کاپوچین» یک بازی رومیزی سرعتی است؛ چون باید قبل از بقیه با لیوانک‌هایی که در دست دارید ترکیب مناسبی بسازید و زنگ را به صدا دربیاورید. در عین حال یک بازی تمرکزی است؛ چون باید دقت کنید که ترکیبی که با لیوان ها می سازید مشابه ترکیبی باشد که روی کارت موجود است!

 

پویانمایی

عنوان: مهارت زندگی 

اهداف: مسئولیت پذیری

اصول پیش دبستان: اخلاق و رفتار و توسعه روابط اجتماعی

اصول روش میزان: اصل عزت فردی

روش اجرا:

 ابتدا با نوآموزان در مورد مسئولیت پذیری گفتگو شد و در ادامه پویانمایی مهارت زندگی با موضوع مسئولیت پذیری در مورد انجام کار های شخصی و انجام فعالیت ها در مدرسه پخش گردید.

بعد از آن از نوآموزان خواسته شد تا مسئولیت های خود را با توجه به تابلوی مسئولیت ها در پیش دبستان انتخاب کنند و بعد عکس نوآموزان در تابلوی مسئولیت ها قرار گرفت.

 

قصه گویی نوآموزان 

عنوان : بازی مکعب قصه گویی 

اهداف: خلاقیت،تخیل کردن،جمله سازی، دایره لغات

اصول پیش دبستان : مهارت های کلامی

اصول روش میزان : اصل خلاقیت

روش اجرا :

  1. هر 9 تاس را باهم بریزید(تعداد کمتر برای آشنایی) و به تصاویر نگاه کنید . یکی از تصاویر را بردارید و با آن داستان خود را با جمله ” یکی بود یکی نبود …” شروع کنید
  2. یک عنوان یا یک موضوع برای داستان خود انتخاب کنید .سپس همه 9 تاس را با هم بریزید و با توجه به تصاویر داستانی با مضمون عنوان یا موضوع خود بسازید .
  3. تاس ها را بین بازیکنان تقسیم کنید . یکی ازبازیکنان تاس می ریزد و داستانی را شروع می کند . بقیه هم به نوبت می ریزند و براساس تصاویر تاس هایشان داستانرا ادامه می دهند . ….

 

بسیار عالی
سپاس از زحمات شما

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران