دلنوشت

به نام خدا

بمب هسته ای


خلاصه :

بمب هسته ای وسیله ای برای آزاد کردن انرژی به صورت انفجاری در نتیجه شکافت هسته ای ، همجوشی هسته ای یا ترکیبی از دو فرآیند طراحی شده است

چه تعداد بمب هسته ای برای انقراض حیات مورد نیاز است؟

بدین منظور ابتدا باید مجموع مساحت سکونت انسان ها را روی زمین را محاسبه کنیم . امروزه جمعیت انسان‌ ها روی خشکی های زمین حدود ۱۹ میلیون کیلومترمربع و معادل ۱۲.۵ درصد زمین است.

 

حالا باید قدرت تخریب هر بمب هسته ‌ای را مشخص کرد. در حال حاضر، مخرب ‌ترین کلاهک هسته ‌یعنی B83 قدرت تخریب حدود ۱۵ کیلومترمربع را دارد. حالا با یک محاسبه ساده می توان گفت ۱,۲۴۱,۱۶۶ بمب هسته ‌ای برای نابودی فوری بشریت نیاز است.

 

البته خبر خوب این است که آخرین آمارها در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد تعداد کل کلاهک ‌های اتمی موجود در جهان ۱۳,۴۰۰ عدد است که تنها حدود ۱ درصد بمب های مورد نیازبرای انقراض بشریت است!

 

 

 

اثر انفجارهای هسته ای بر سلامت انسان

برخی دانشمندان تخمین می زنند که یک جنگ هسته ای با ۱۰۰ انفجار هسته ای به اندازه هیروشیما در شهرها می تواند باعث کشته شدن ده ها میلیون نفر فقط از طریق اثرات اقلیمی طولانی مدت شود. فرضیه اقلیم شناسی این است که آتش سوزی در هر شهر مقدار زیادی دوده تولید می کند که می تواند به جو رفته و باعث کاهش نور خورشید برای سالیان دراز می شود که باعث ایجاد اختلال در زنجیره های غذایی و در واقع زمستان هسته ای می شود.

 

آسیب حاصل بمب هسته ای درمرحله اولیه – ۱-۹ هفته اول بیشترین تعداد مرگ و میر را دارد که ۹۰٪ به علت آسیب حرارتی و یا اثرات انفجار و ۱۰٪ به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش فوق العاده کشنده است. مرگ و میر طی ۱۰ تا ۱۲ هفته بعد در این دوره ناشی از تابش یونیزان در محدوده کشنده است و اثرات دیررس از ۱۳ تا ۲۰ هفته طول می کشد و باعث بهبودی در وضعیت بازماندگان می شود.

 

مشخصه دوره تأخیر از ۲۰+ هفته به بعد عوارض متعددی است که بیشتر مربوط به بهبود آسیب های حرارتی و مکانیکی است و اگر فرد در معرض تابش چند صد تا هزار میلی ثانیه قرار گیرد ، با ناباروری ، ضعف باروری و اختلالات خونی همراه خواهد بود. علاوه بر این ، نشان داده شده است که تابش یونیزه بالای دوز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه باعث افزایش احتمال مرگ ناشی از سرطان پس از ۵ سال و بیش از ۵ سال خواهد شد. البته مشکلات کمتری مانند آب مروارید چشم و سایر اثرات جزئی در سایر اندام ها و بافت نیز در طولانی مدت مشاهده می شود.

قدیمیه.
قوی ترین بمب هسته ای تزار بمبه که مساحتی حدود 60 کیلومتر مربع را از رادیواکتیو پر می کنه.
b83سومین از قوی ترین هاست.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

می خوام این دفعه در مورد رادیو اکتیو بزارم

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران