کلاس کاردستی

گزارش هفتگی شماره ۱۹ کارگاه

هفته سوم اردیبهشت ماه


۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱:۲۰
۳۹

باسمه تعالی در هفته سوم اردیبهشت ماه در کلاس کارگاه و ابزارستان فعالیت هایی تحت عنوان کاردستی و دست ورزی با دانش آموزان انجام شد.

کاردستی شماره یک:

کارگاه دوخت و دوز

در این فعالیت به هر دانش آموز یک عدد سوزن، مقداری نخ و تکه ای مقوا داده شد تا پس از سوزن نخ کردن دانش آموزان مشغول به دوخت و دوز بشوند.

روی مقوا های بازیافتی یک الگو با ماژیک کشیده شد تا دانش آموزان دقیقا روی آن خط کار دوخت  دوز را انجام دهند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره دو:

کارگاه خمیربازی (ساخت اعداد)

در کارگاه خمیربازی این هفته، با خمیرهایی که به دانش آموزان داده شد از آنها خواستیم که در ابتدا اعداد یک تا 10 را با خمیر بسازند.

سپس در مدت زمان باقی مانده از کلاس، با استفاده از تمامی ابزار خمیربازی موجود در کلاس، دانش آموزان اشکال دلخواه خود را ساختند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره سه:

کاربرگ

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اهمیت ویژه مبحث کاربرگ، در این روز در محیط کارگاه دو عدد کاربرگ هوش و دست ورزی به ترتیب به دانش آموزان داده شد تا در کلاس کاربرگ های خود را انجام دهند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره چهار:

کارگاه تولید اسلایم

در ابتدای این فعالیت که برای بچه ها فوق العاده جذاب و خاطره انگیز بود تمامی مراحل تولید اسلایم و کارهایی که دانش آموزان باید انجام میدادند کاملا توضیح داده شد.

در ابتدا به هر دانش آموز مقداری چسب چوب به همراه یک چوب بستنی برای هم زدن آن داده شد.

در حین هم زدن چسب چوب، مقداری مایع دستشویی که در آب حل شده بود به چسب ها اضافه شد. پس از چند دقیقه هم زدن، رنگ های خوراکی به دلخواه هر دانش آموز داخل ظرف ها ریخته شد.

در پایان نیز با توضیحات معلم، مایع بوراکس به صورت قطره ای به محلول اضافه میشد که باعث سفت شدن اسلایم شد.

در نهایت اسلایم هر دانش آموز داخل ظرف یکبار مصرف ریخته شد تا با خود به منزل ببرند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری

 

 

کاردستی شماره پنج:

کارگاه دوخت و دوز دندان موشی

در این فعالیت هم مانند فعالیت دوخت و دوز قبلی به دانش آموزان نخ و سوزن و کارتن بازیافتی و میخ داده شد.

روی کارتن ها یک الگوی دایره ای از قبل کشیده شده بود که دانش آموزان باید با میخ به اندازه های مشخص روی خط دایره سوراخ ایجاد می کردند.

سپس با نخ و سوزنی که خودشان گره زده بودند شروع به دوخت و دوز به روش دندان موشی کردند.

اهداف: دست ورزی- تفکر خلاق- هماهنگی چشم و دست- خلق آثار هنری- دقت و تمرکز

اصول میزان: شادابی و نشاط- کشف و پرورش استعدادهای نهفته- پرورش خلاقیت- توجه به تفاوت های فردی- آزادی عمل حداکثری





برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.