۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۸:۳۵
۹۷
۲

   

بسم الله الرحمن الرحیم

کلاس جذاب و شاد و پر هیجان قرآن .

از ابتدای سال طبق هدف گذاری ها تمام تلاش بر این بود ابتدا کودکان را جذب  کلاس قرآن کنیم که به حول قوه الهی با برنامه ریزی مناسب و پیگیری خوب  در جلسه پنجم و ششم کلاس قرآن این اتفاق افتاد و کودکان جذب این کلاس شدند به صورتی که حتی بعد از روز سه شنبه بازهم دانش آموزان مشغول بحث در مورد فعالیت کلاس قرآن بودند .

اما واقعا چه اتفاقی در کلاس قرآن رخ داده بود ؟!!!!

در این کلاس به کمک فرزندانمان جدولی با عنوان جدول قدرت ساختیم در این جدول دانش آموزان با گذر از مراحل کلاسی بدون رقابتی کردن مراحل می توانند قدرت هایی همچون ماشین آمبولانس . ماشین پلیس . ماشین تندرو و..... را کسب کنند که هر کدام از این قدرت ها بر اساس یک فایده اجتماعی تعریف شده است .

اما چگونه قدرت ها به دانش آموزان تعلق می گرفت یا بهتر است بگویم چگونه بچه ها مراحل را طی می کردند ؟ 

مرحله اول بر این اساس بود حفظ سوره توحید و پیام قرآنی . هر کودکی که می توانست این سوره و پیام قرآنی را بخواند می توانست برچسب قدرت را تصاحب کند .

اما آیا همه دانش آموزان می توانستند سوره را از حفظ بخوانند ؟

قبل از شروع پرسش کلاس را به چند گروه تقسیم کردیم و کسانی را که به صورت کامل توحید و پیام قرآنی را حفظ بودند سرگروه کردیم تا با دیگر بچه ها کار کنند و کسانی که بلد نیستند هم یادبگیرند که الحمد الله جواب خوبی هم گرفتیم.

 البته این نکته را هم باید بگویم که چهار نفر از دانش آموزان نتوانستند این مرحله را رد کنند ولی جای هیچ نگرانی نیست زیرا بچه هایی که نتوانستند  خارج از دو حالت نبودند یا خودشان داوطلب نشدند یا جلسات قبل غایب بودند که انشالله در جلسات بعدی آن ها هم به دوستانشان میرسند

هدف ما در کلاس اول ، ابتدا جذب کردن بچه ها به مباحث قرآنی و در ادامه آموزش برخی از مفاهیم دینی تربیتی به دانش آموزان است.

انشالله به کمک خداوند و دعای خیر شما اولیای گرامی در این مسیر موفق خواهیم شد .



چندرسانه‌ای :



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.