رویدادهای مدرسه

شماره ۵

گزارش فعالیت کلاس فکرانه ( گفتگو ) ۵


خلاصه :

گزارش هفتگی فعالیت‌های کلاس فکرانه خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

بازی فکری

عنوان : بازی کاریبا

اهداف: افزایش دقت و تمرکز ، افزایش قدرت تصمیم گیری و تفکر.آشنایی با حیوانات.آشنایی با اشکال هندسی

اصول روش میزان: شادی و نشاط و یادگیری مبتنی بر تلاش 

روش بازی فکری کاریبا 

بازی فکری کاریبا به دلیل طراحی ساده‌ و بی‌نظیرش باعث شده توجه خیل عظیمی از علاقه‌مندان به بازی‌های فکری با هر سن و سالی در سراسر دنیا را به خود جذب کند.

در این بازی، دریاچه به شکل یک پازل هشت تکه در مرکز میز قرار می‌گیرد، یکی از بازیکنان بعد از بُر زدن کارت‌ها به هر بازیکن ۵ کارت داده و باقی کارت‌ها را در وسط دریاچه قرار می‌دهد.

جریان بازی از این قرار است که حیوانات تمایل دارند از آب دریاچه بنوشند، اما حیوان قوی‌تر که تعداد افراد گله‌ی بیشتری دارد، می‌تواند حیوانات ضعیف‌تر را از کنار دریاچه فراری دهد.

در این بازی هر بازیکن می‌تواند از میان کارت‌‌های درون دستش، هر تعداد از آن حیوانی که مدنظر دارد در کنار دریاچه قرار دهد، سپس بازیکن به تعداد کارت‌هایی که بر روی میز بازی قرار داده، از کارت‌های باقی مانده برداشته و جایگزین کارت‌های از دست رفته می‌کند( این بدان معناست که تعداد کارت‌ها در دست هر بازیکن همواره ۵ تاست و تا انتهای بازی این تعداد کاهش نمی‌یابد)

هر حیوان کنار دریاچه که تعدادش ۳ یا بیشتر باشد، می‌تواند حیواناتی که در مرتبه‌ی عددی پایین‌‌تر از خودش قرار دارد را از کنار دریاچه فراری داده و به عنوان امتیاز برای خود ذخیره کند.

در نهایت وقتی کارت‌های باقی مانده در وسط تمام شده و تمام کارت‌های در دست حداقل یکی از بازیکنان نیز به اتمام رسیده باشد، بازی به پایان رسیده و شخصی که تعداد کارت‌های امتیازی بیشتری دارد(یعنی حیوانات بیشتری را فراری داده است) برنده‌ی بازی فکری کاریبا خواهد بود.

گفتگو 

 عنوان : پوشیدن سریع، تا کردن راحت😉

اهداف : افزایش عزت نفس ، منظم بودن، مهارت های فردی 

اصول میزان: آزادی عمل حداکثری ، اصل یادگیری مبتنی بر تلاش متربی، مسئولیت پذیری

امروز وقتی بچه ها وارد مدرسه شدند متوجه اتفاق جدیدی بودن، بچه ها دیگه قفسه های خودشون دارند که با عکس و شماره مشخص شده.

با سرد شدن هوا وقته کاپشن پوشیدن به همین منظور  برای بچه ها فعالیتی در نظر گرفته شد تا راحت تر بتوانند که هم کاپشن های خود را تا کنند و به نظم قفسه‌ی خود اهمیت دهند و هم بتوانند از روشی برای پوشیدن کاپشن استفاده کنند که نیاز به کمک شخص دیگری نباشد. 

در آغاز کلاس از نوآموزان خواسته شد تا روش هایی که برای پوشیدن و تا کردن کاپشن می‌دانند را برای مربی و بچه ها انجام دهند و با کمک خودشان به روش بسیار آسان برای پوشیدن و تا کردن لباس رسیدیم. 

 

نمایش با نوآموزان

عنوان : رعایت قوانین، صبر در صف

اهداف: مهارت های اجتماعی و اخلاقی

اصول میزان : یادگیری مبتنی بر تلاش متربی ، اصل کارگروهی ، اصل شادابی و نشاط ، اصل عزت فردی

امروز در کلاس گفتکو فعالیت متفاوتی داشتیم!!

همه با هم نمایشی بازی کردیم با موضوع رعایت قوانین در صف. 

ابتدا برای نوآموزان توضیح دادیم که اتاق یک مغازه نانوایی است و شما برای خرید نان در صف قرار دارید. 

یکی از مربی ها نقش نانوای محترم و مربی دیگر فردی بود که هیچ یک از قوانین اجتماعی و اخلاقی صف را رعایت نمی‌کند. 

 

بازی فکری

عنوان : بازی هدبند

اهداف: افزایش دقت و تمرکز ، افزایش قدرت تفکر 

تخیل کردن.  

اصول :شادی و نشاط ، اصل یادگیری مبتنی بر تلاش متربی

امروز بچه ها بازی هد بند رو انجام دادند

روش بازی هدبند:

در بازی هدبند ابتدا کارت های تصویری را بر زده و به پشت قرار می دهیم. سپس یکی از بازیکنان هدبند روی سر خود می بندد و یکی دیگر از بازیکنان بدون اینکه کارت ها را ببیند، روی هدبند یک کارت رو به بقیه بازیکنان قرار می دهد. بازیکنی که هدبند روی سر خود دارد، ۱۰ بار فرصت سوال‌ پرسیدن دارد تا به جواب نهایی و کلمه نوشته شده روی کارت برسد. تعداد سوالات می ‌تواند تغییر کند و بازیکنان می ‌توانند توافق کنند که چند سوال پرسیده شود. بازیکنان دیگر تنها با بله و خیر می‌ توانند به سوال های او پاسخ دهند. در صورتی‌ که بازیکن موفق به حدس‌زدن کارت روی هدبند خود شود، یک سکه برنده می‌ شود. سپس هدبند روی سر بازیکن بعدی گذاشته شده و کارت جدیدی روی آن گذاشته می‌شود.

توضیحات بازی برای روش بازی اصلی می‌باشد ما در پیش دبستان قوانین بازی را تغییر می دهیم ، بچه ها می توانند دو راهنمایی  از دوستان یا مربی برای حدس کلمه داشته باشند.  

 

سلام ممنون بابت زحماتی که می کشید .

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران