رویدادهای مدرسه

گزارش هفتم

گزارش فعالیت کلاس بازی ، دی ماه


خلاصه :

فعالیت های کلاس بازی در دو هفته آخر آذر ماه به دلیل آلودگی هوای تهران و تعطیلی پیش دبستان به صورت مجازی برگزار شد. در این گزارش به چند نمونه از برنامه ها و طرح درس هایی که در هفته اول دی ماه در کلاس بازی اجرا شد، اشاره میکنیم.

بازی ها و فعالیت های کلاس بازی در هفته اخیر :

1) آینه معکوس

- بچه ها دو به دو رو به روی یکدیگر می ایستند و باید تمام حرکات نفر مقابل خود را به صورت برعکس تکرار کنند.

اصول میزان : اصل خلّاقیت / شادابی ونشاط / دقت و تمرکز

2) بدو بردار

- بچه ها به دو گروه تقسیم میشوند. تعدادی توپ وسط زمین بازی روی پایه ای قرار دادیم. با اعلام مربی نماینده های هر دو طرف به سمت توپ ها می دوند و هر تعداد توپ که بتوانند با خود بر میدارند و به زمین خودشان بر میگردند.

اصول میزان : دقت و تمرکز / شادابی ونشاط

3) توپ شناور

- یک توپ پینگ پونگ و تعدادی لیوان کاغذی که درونشان را با آب پر کردیم لازم است. لیوان ها را پشت سر هم چیده و توپ را در اولین لیوان قرار میدهیم. بچه ها باید با قدرت فوت خود توپ را از لیوان اول به لیوان جلوتر خود حرکت دهند.

اصول میزان : اصل خلاقیت / شادابی ونشاط / دقت و تمرکز

4) شوت یا شیرجه

- بچه ها با لاستیک یک دروازه درست کردند و به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه افرادی که مایل هستند شوت بزنند و گروه دیگر دروازبان ها. نکته جالب این گروه بندی این است که در هر بار چرخش بازیکنان ، همه می تواند بار ها  گروه خود را تغییر بدهد. یعنی یک دور در گروه شوت زن ها و دور بعدی در گروه دروازه بان ها.

اصول میزان :  اصل توجّه به تفاوت‌‌های فردی / شادابی ونشاط / دقت و تمرکز

5) بسکتبال لاستیکی 

- این یک بازی پر از چالش است. از توپ هفت سنگ که سرعت و سنگینی مناسبی دارد استفاده می کینم. بچه ها از یک فاصله مشخص شده توپ ها را درون تور بزرگ لاستیکی مقابل خود پرتاب می کنند. در ابتدا با دستی که راحت هستند. سپس باید توپ را با دست مخالف پرتاب کنند. فاصله بچه ها تا تور تغییر می کند تا بچه ها برای پرتاب توپ در تور به دنبال راه حل باشند. همینطور زاویه بچه ها با تور تغییر می کند.

اصول میزان : اصل خلاقیت / دقت و تمرکز / شادابی ونشاط

6) توپ و مانع

- بچه ها را به دو گروه تقسیم می کنیم و برای هر گروه تعدادی مانع به فاصله ی مشخصی می چینیم.بچه ها باید با پا توپ را از بین مانع ها رد کنند و داخل دروازه قرار دهند.

اصول میزان : شادابی و نشاط / کارگروهی / هم فکری 

7) بولینگ با لیوان کاغذی

- بچه ها به صورت انفرادی یک توپ در دست دارند و به سمت سازه ی رو به روی خود پرتاب میکنند.

اصول میزان : شادابی و نشاط

8) دیوار چین

- بچه ها با یکدیگر در هر زنگ تلاش می کنند یک دیوار بزرگ و بلند با اجر ها بسازند. باید طوری این دیوار را بسازند که بدون کمک و نگه داشتن توسط بچها بایستد و نیوفتد.

اصول میزان : اصل خلاقیت / دقت و تمرکز / شادابی ونشاط

9) فوتبال : بیشتر روزها بعد از اجرای طرح درس یا در زنگ بازی ، با توجه به درخواست بچه ها ، پنج دقیقه آخر زنگ را به فوتبال اختصاص می دهیم.

سلام . ممنون از گزارش کاملتون ... خدا قوت .

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران