معرفی

شماره ۸

گزارش فعالیت کلاس فکرانه ( گفتگو ) ۸


خلاصه :

گزارش هفتگی فعالیت‌های کلاس فکرانه خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

گفتگو

عنوان :بازی زیست تاس

اهداف: شناخت حیوانات، دقت و تمرکز و تفکر سریع

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهنی ،مهارت های کلامی

روش اجرا: 

ابتدا ۲۷ کارت حیوانات به همراه کارت علامت سؤال را وسط میچینیم. تاس ‌ها محل زندگی، تعداد پاها و نوع غذای حیوان را نشان میدهند. بازیکنان به نوبت هر سه تاس را با هم میریزند و هر یک تلاش میکنند حیوانی را که مشخصات آن با مشخصات نشان داده شده توسط تاس ها مطابقت دارد، پیدا کنند. کسی که زودتر دست خود را روی کارت درست بگذارد، آن را بر میدارد. هدف این است که کارت بیشتری جمع کنیم.

 

با تغییر اندکی در روش بازی با نوآموزان در مورد محیط زیست نوع غذا و تعداد پاهای آنها گفت و گو شد.

 

بازی فکری

عنوان : بازی فکری خوش دست

اهداف بازی:  توجه و تمرکز، سرعت عمل،هوش اجتماعی، اعتماد به نفس

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهنی 

اصول روش میزان:  اصل یادگیری مبتنی بر تلاش 

روش بازی خوش دست:

نحوه بازی خوش دست به این صورت است که تمامی لیوانها را به صورت برعکس برروی زمین می گذاریم.هر دوتاس را پرتاب می کنیم.با توجه به شکل و رنگی که در نتیجه تاس به دست می آید بازیکنان می بایستی لیوانی که  هر دوشرط را داشته باشد انتخاب کنندو برنده این دوراز بازی شود.امتیازی که بدست می اید همان سطلی است که بازیکن برنده در جلوی خودش قرارمی دهد

 

بازی فکری

عنوان : بازی فکری هدبند

اهداف:

  • افزایش هوش و تقویت حافظه کوتاه مدت در کودکان
  • مهارت حل مسئله
  • افزایش دقت و تمرکز
  • افزایش سرعت عمل
  • سایر توانایی های معطوف به نیمکره راست مغز از دست آوردهای این بازی برای کودکان محسوب می شود.
  • زبان آموزی
  • تقویت مهارت های اجتماعی

اصول پیش دبستان: مهارت های ذهنی

اصول روش میزان:  اصل یادگیری مبتنی بر تلاش ، اصل کار گروهی

روش اجرا بازی هدبند:

شیوه این بازی به این گونه است که پس از بستن هد بند و قرار دادن یک کارت روی آن ،شخصی که هد بند را به سر دارد با پرسیدن تعداد مشخصی سوال که از طرف گروه تعیین می شود (مثلا 10 سوال) از سایر بازیکنان به جواب مورد نظر برسد.

 

پویانمایی و گفتگو

عنوان: مهارت زندگی 

اهداف: ارتباط فردی، گوشه گیری در جمع و مسخره نکردن

اصول پیش دبستان:شناخت اجتماع و قوانین آن و توسعه روابط اجتماعی

اصول روش میزان: اصل عزت فردی

روش اجرا:

ابتدا برای نوآموزان پویانمایی مهارت های زندگی با موضوع گوشه گیری و ارتباط فردی پخش گردید و نوآموزان بسیار با این قسمت از پویانمایی ارتباط برقرار کردند در ادامه از نوآموزان خواسته شد تا نظر های خود را در مورد پویانمایی و موضوع آن بیان کنند .در این قسمت از پویانمایی به مسخره نکردن هم کلاسی ها و شرکت در بازی و کار های گروهی و توجه بچه ها به هم کلاسی های خود که در فعالیت ها شرکت نمی کنند اشاره شد.

 

 گفتگو و نمایش

عنوان: نمایش شهربازی همراه پدر

اصول پیش دبستان :  شناخت احساسات درونی

روش اجرا:

ابتدا در مورد احساسات درونی با نوآموزان گفتگو شد و نمونه هایی از احساسات را خود بچه ها نام بردند مانند: احساس شادی و خوشحالی ،غم ،عصبانیت و ...

بعد برای بچه ها یک بازی نمایش اجرا شد .

مربی نمایشی  در مورد پسر بچه ای که با پدر خود به شهربازی رفته است را  بازی میکند و هنگامی که شرایط مختلفی اتفاق می افتد مربی از بچه ها می پرسد که پسرک الان چه احساسی دارد؟

سلام و سپاس از گزارش بسیار خوب شما

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران