بدون مجموعه

مهارت آموزی در کنار شادابی و نشاط!

پیش دبستان یک


خلاصه :

در این هفته سعی گردید بچه ها علاوه بر اینکه از حضور در مدرسه لذت می برند مهارت های گوناگونی نیز کسب نمایند.

در این هفته سعی گردید بچه ها علاوه بر اینکه از حضور در مدرسه لذت برده و علاقه آنها به فضای پرورش و آموزش حفظ شود، به کسب مهارت های گوناگونی بپردازند.
از تا کردن کاپشن و تفکر و تأمل بیشتر در مشاهدات و تمرین برای یادگیری وتثبیت آموزش ها و ..... همه و همه مهارت هایی بود که سعی گردید در این هفته در کنار بازی ها با نوآموزان مرور و تمرین گردید.

در روز شنبه ابتدا بچه ها با اسباب بازی هایی که آورده بودند و اسباب بازی های مدرسه به بازی های گوناگونی باهم پرداختند.
مهم ترین هدیه این فعالیت به بچه ها، قرار گرفتن در یک اجتماع کوچک و کسب مهارت های اجتماعی است. اکثر مهارت های ارتباطی در این فعالیت برای نوآموزان نمود عینی دارد. اینکه برای بازی خود به دنبال دوست می گردند، سر استفاده از یک اسباب بازی باهم به اختلاف می خوردند، یا در اثر یک برخورد در بازی نارحت می شوند، سعی می کنند از حق خود دفاع کنند، مهارت کار دسته جمعی را می آموزند و همه همه آن چیزی است که باید با آن روبه رو شوند و راه حل ها را بیاموزند و تمرین کنند.
در حین این زنگ ایده یک بازی جذاب با کیسه پلاستیکی و توپ توسط یکی از بچه ها داده شد و با فراهم کردن لوازم آن توسط مربیان تعدادی از بچه ها با انجام آن بازی در کنار بولینگ و بازی های دیگر  و اسباب بازی های خود به انجام سرگرمی های گوناگون پرداختند.

در زنگی دیگر آزمایش کِرم دستمال کاغذی را که با خیس شدن حرکت می کرد انجام دادیم.حرکت آن بدون دست زدن و فقط با خیس شدن برایشان جذاب و سوال برانگیز بود و آنها را برای یافتن علت به تفکر واداشت.

در زنگ بعد به اتاق بازی رفته و در کنار استخر توپ به بازی جذاب گرگ و خرگوش که محبوب بچه هاست مشغول شدیم.
گروهی گرگ و به دنبال گرفتن و اسیر کردن خرگوش ها و گروهی دیگر خرگوش و به دنبال فرار از دست گرگ ها بودند.
مهم ترین مهارت این بازی در کنار کسب شادابی و نشاط بسیار بالا که اصل مهم در طرح فعالیت ها برای بچه هاست، تحرک عضلانی و فعالیت بدنی بالای این فعالیت است.
 
در روز دوشنبه بعد از صبحگاهی که با خواندن سوره های پیشنهادی بچه ها (3 سوره) و سرود ملی ( رویه هر صبحگاه خواندن سرود ملی در کنار ادای احترام به پرچمی است که توسط بچه ها کشیده شده و در کلاس نصب گردیده است) برگزار گردید به انجام کاربرگ پیدا کردن هم جهت ها و اختلاف تصاویر پرداختیم، آنها باید ابتدا میوه هایی که هم جهت هستن را پیدا و بهم وصل کرده و سپس به انجام تمرین اختلاف تصویر که حاوی تقویت مهارت های ذهنی، تقویت حافظه دیداری و افزایش دقت و تمرکز است مشغول شدیم.

این هفته به سراغ بازی سنتی و زیبای زووووو رفتیم و قانون های آن را برای بچه ها توضیح دادیم و سعی کردیم قواعد آن را برای آنها جا بیاندازیم
این بازی نیاز دارد که چندین جلسه برای بچه ها توضیح داده شود و تمرین کنند تا به مهارت انجام آن برسند و از آن به بعد از این بازی در کنار دوستان خود به صورت گروهی لذت ببرند.
مهمترین مهارت این بازی در کنار شادابی و نشاط و فعالیت بدین، کار گروهی است که باید تمرین کنند و همزمان باهم حریف را گرفته و نگه دارند.

در زمانی دیگر به تا کردن کاپشن ها و تمرین آن با بچه ها مشغول شدیم و قرار شد از آن به بعد حتما کاپشن خود را به صورت تا شده در قفسه ها قرار دهند و انشاالله در هفته های بعد به گره زدن و بستن زیپ و بستن بند کفش هم می پردازیم.

در انتها با هم به تماشای انیمیشن خاکریزهای نمکی نشستیم و به مناسبت ولادت امام باقر ع مولودی گوش دادیم و دست زدیم و این روز مبارک را جشن گرفتیم.

در روز چهارشنبه با خوردن صبحانه خوشمزه عدسی روز را آغاز کردیم.
متاسفانه تعدادی از بچه ها دیرتر آمده و به دورهمی ما برای خوردن صبحانه نرسیدند.
سپس قرآن خوانده و در مورد مناسبت آن روز یعنی شهادت امام هادی ع با بچه ها چند کلمه ای گفتگو کردیم.مطابق معمول بچه ها منتظر اعلام برنامه های روز توسط معلم ها بودند و مشتاق برای شنیدن اتفاقات پیش رو. بعد از تشریح کارهایی که قرار است باهم انجام دهیم برنامه ها را آغاز کردیم.
ابتدا بازی رد شدن از حلقه چرخان را انجام دادیم.
هماهنگی عصب و عضله از مهمترین اهداف ما در طرح این فعالیت به ظاهر ساده بود.
از آنجایی که حلقه ابتدا از جلوی آنها رد می شود و سپس بر می گردد، آنها باید با دقت و تمرکز بالا و با توجه به سرعت حلقه تشخیص دهند که کی باید حرکت کرده و از وسط آن عبور کنند.


در وقتی دیگر به تماشای فیلم ربات ها پرداختیم و تاکید بر اینکه ربات با قابلیت های گوناگونی که دارند ساخته دست انسان ها هستند و هر برنامه ای که به آنها داده شود فقط اجرا می کنند.  این فعالیت بسیار برای بچه ها جداب بود و آنها را با دنیای ربات ها آشنا می کرد. ربات های انسان نما، ربات نظامی و ...
در این فرصت باتوجه به اصل مهم هویت ملی ربات انسان نمای سورنا برای بچه ها به نمایش در آمد و روند تکمیل آن از سورنا 1 تا سورنا 4 را باهم مشاهده کردند و اعلام گردید که این ربات رقیب ربات های انسان نما در دنیا شده است.

همچنین زمانی برای انجام بازی فکری برای بچه ها در نظر گرفته شد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران