رویدادهای عمومی

گزارش نهم

گزارش فعالیت کلاس بازی ، بهمن ماه


خلاصه :

در این گزارش به چند نمونه از برنامه ها و طرح درس هایی که در هفته اخیر کلاس بازی اجرا شد، اشاره میکنیم.

بازی ها و فعالیت های کلاس بازی در هفته اخیر :

1) والیبال بادکنکی

اصول میزان : حفظ تعادل / شادابی ونشاط / دقت و تمرکز

2) راکت شونه تخم مرغی

- بچه ها تعدادی نوپ پینگ پونگ را بصورت نا مرتب در خانه های شونه تخم مرغی میگذارند. سپس با جابجا کردن شونه تخم مرغ و همینطور حفظ تعادل توپ ها ، باید آنها را با توجه به الگوی مشخص شده (تعداد و رنگ توپ ها) کنار هم بچینند.

اصول میزان : اصل خلاقیت / حفظ تعادل / دقت و تمرکز / شادابی ونشاط

3) قلعه سازی

- بچه ها به چند گروه با نام کشور های دلخواهشان تقسیم می شوند و هر کدام تصمیم میگیرند به صورت گروهی برای کشور خود قلعه بسازند. قلعه باید دیوار ، در ورودی ، برج و یک اتاق و پارکینگ با رنگ های مشخص شده توسط مربی داشته باشد. تعداد اجر های هر گروه محدود است. رنگ ها نامنظم می باشد. حالا برای ساخت قلعه باید با تعامل با کشور همسایه رنگ مورد نیاز خود را بگیرند و رنگ مورد نیاز دوستانشان را تامین کنند. همینطور با تعداد محدود بتوانند سازه خود را تکمیل کنند.

اصول میزان : اصل شادابی ونشاط / دقت و تمرکز / همفکری / کار گروهی / خلاقیت / تعامل اجتماعی

4) جنگ توپی

- بچه ها به دو یا سه گروه تقسیم می شوند و با ساختن سنگر از لاستیک ها و اجر ها و وسایل اتاق بازی و همینطور جمع آوری مهمات. از فاصله مشخص شده شروع به پرتاب توپ به سمت سنگر رو به رو می کنند. باید مراقب باشند توپ به آنها برخورد نکند. البته در هر گروه یک دکتر داریم برای رسیدگی به نفرات توپ خورده. همینطور یک اتش نشان برای خاموش کردن قلعه سنگر زمانی که در حال سوختن است.

اصول میزان :  اصل شادابی و نشاط / دقت و تمرکز / کار گروهی / دست ورزی

5) جنگ روزنامه ای

- همانند جنگ توپی با فرق اینکه بجای توپ بچه ها از روزنامه ها به عنوان سلاح استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که هر گروه تعداد مشخصی روزنامه دارد و باید با خلاقیت و کار گروهی سلاح و موشک و دوربین و ... خود را با روزنامه ها بسازند.

اصول میزان : اصل دقت و تمرکز / شادابی و نشاط / دست ورزی / هم فکری / کار گروهی / خلاقیت

6) مردان اهنین

- بچه ها به گروه های دو نفری تقسیم می شوند. از مسیر مشخص شده ای عبور می کنند. در ابتدا با حرکت شنا شروع و در مرحله بعد چالش جابجایی لیوان را در پیش رو دارند. در ادامه از سیم های خاردار عبور می کنند و هر کدام وزنه مشخص خود را به درون دریا می اندازند.

اصول میزان : اصل دقت و تمرکز / شادابی ونشاط / هم فکری / کار گروهی / دست ورزی

7) بسکتبال شونه تخم مرغی

- بچه ها به صورت انفرادی یک توپ پینگ پونگ در دست دارند و از فاصله مشخص شده ای به سمت هدف که یک شونه تخم مرغ است پرتاب می کنند.

اصول میزان : شادابی و نشاط / دست ورزی / دقت و تمرکز

8) بچرخ و بپر

- بچه ها به صورت انفرادی از یک مسیر مشخص شده عبور می کنند. در طی این مسیر تعدادی حلقه وجود دارد که هر کدام از انها با یک طناب به دو قسمت تقسیم شده است. بچه ها باید با پریدن روی هر دو پا از حلقه به حلقه ی دیگر جهش کنند. باید طوری بپرند که یک پای انها در یک نیم کره و پای دیگر انها در نیم کره ی دیگر قرار بگیرد. از انجایی که حلقه ها نا منظم نصف شده اند. هنگام پرش با ید بچرخند. در انتها از یک صخره لاستیکی بالا رفته و در نهایت به پایین بپرند.

اصول میزان : اصل دقت و تمرکز / شادابی ونشاط / پا ورزی 

9) کشتی و فوتبال : بیشتر روزها بعد از اجرای طرح درس و اتمام کلاس ها ، در زنگ آزاد ، با توجه به درخواست بچه ها ، فعالیت کلاس بازی را به کشتی یا فوتبال اختصاص می دهیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران