رویدادهای مدرسه

گزارش دهم

گزارش فعالیت کلاس بازی ، بهمن ماه (۲)


خلاصه :

در این گزارش به چند نمونه از برنامه ها و طرح درس هایی که در هفته اخیر کلاس بازی اجرا شد، اشاره میکنیم.

بازی ها و فعالیت های کلاس بازی در هفته اخیر :

1) طناب کشی

- بچه ها به صورت گروهی و انفرادی تقسیم می شوند و با توجه به اصل شناخت تفاوت فردی بازی می کنند. قانون بازی به این شکل است که پارچه و توپ متصل به آن که در وسط طناب قرار دارد، باید از خط بگذرد. هر گروه که طناب را از سمت خود از خط بگذراند برنده می شود.

اصول میزان : حفظ تعادل / شادابی ونشاط / دقت و تمرکز / کارگروهی / شناخت تفاوت فردی

2) بزن و بچین

- بچه ها در دو گروه تقسیم می شوند. یک گروه باید لیوان ها را بچیند و یک گروه درهمان موقع با پرتاب توپ مانع از چیدن لیوان ها توسط گروه رو به رو بشود. گروه هایی که در حال چیدن هستند باید همه در یک زمان سازه لیوانی را بسازند تا برنده بشوند. در اخر گروه ها با هم جابجا می شوند.

اصول میزان : حفظ تعادل / دقت و تمرکز / شادابی ونشاط / کارگروهی / خلاقیت

3) بادکنکت نیوفته!

- بچه ها دو به دو به چند گروه تقسیم می شوند. هر گروه یک بادکنک در اختیار دارند. در سه مرحله باید بدون کمک گرفتن از دست و با چالش هایی مربی می کوید، مسیر طی شده را بروند و مراقب باشند که بادکنکشان نیوفتد. مرحله اول باید بادکنک را با شکم هایشان نگه دارند. در مرحله دوم با کمر هایشان و در مرحله سوم بین سرها یشان.

اصول میزان : اصل شادابی ونشاط / دقت و تمرکز / حفظ تعادل / کارگروهی / خلاقیت

4) سه پایی

- مسیری با مانع ها تعیین شده و بچه ها به گروه های دو نفری تقسیم می شوند. دو تا از پاهای بچه ها را با چسب به هم می چسبانیم. با کمک یکدیگر و حفظ تعادل بدون برخورد به مانع ها باید از مسیر عبور کنند. با همان پای چسب خورد با حفظ تعادل به توپ ضربه بزنند و در نهایت لاستیک رنگ گروه خود را در استخر توپ بیاندازند.

اصول میزان :  اصل شادابی ونشاط / دقت و تمرکز / حفظ تعادل

5) شهر میزان

- به بچه ها گفته می شود که فرض کنند اتاق بازی یک شهر است حالا هر چیزی که در یک شهر وجود دارد را بچه ها با وسایل مختلف درست و یا بسازند.

اصول میزان : اصل دقت و تمرکز / شادابی ونشاط

6) ما همه یه تیم هستیم.

- اول بچه ها توپ هایی را که در اتاق پخش شده است را دست به دست داخل استخر می اندازند. بازی دوم بچه ها با سر یک بادکنک را از سر کلاس به ته کلاس حمل می کنند.

اصول میزان : اصل دقت و تمرکز / شادابی ونشاط /  کار گروهی

7) کشتی و فوتبال : بیشتر روزها بعد از اجرای طرح درس و اتمام کلاس ها ، در زنگ آزاد ، با توجه به درخواست بچه ها ، فعالیت کلاس بازی را به کشتی یا فوتبال اختصاص می دهیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران