بدون مجموعه

کَشتی سواری در دریایی از توپ های رنگی!

پیش دبستان یک


خلاصه :

هفته گذشته به مناسبت تولد بهترین انسان روی زمین، سراسر جشن گرفتیم....

هفته گذشته در دو روز شنبه و دوشنبه در خدمت نوآموزان عزیز بودیم.
روز شنبه بمناسبت جوانِ امام حسین ع و روز دوشنبه به مناسبت نیمه شعبان جشن گرفتیم و سعی گردید بازی های مختلفی انجام دهیم که بچه ها تفاوت این روزها با روزهای معمولی را حس کنند.
جَنگ روزنامه ای، کُشتی و کَشتی سواری دردریای استخر توپ برنامه هایی بود که برای این روزها با بچه ها تدارک دیدیم.
در جنگ روزنامه ای بچه ها در دو گروه دو قلعه با میز و صندلی و تاتمی و لگو درست کردند و با گلوله کردن کاغذ و توپ های رنگی نرم باهم مبارزه کردند.
گلوله کردن کاغذ و درست کردن قلعه به تقویت مهارت دست ورزی و افزایش خلاقیت نوآموزان و باهم تیم بودن آنها و برنامه ریزی برای انجام کارها به انجام کارگروهی و تقویت مهارت های اجتماعی شان کمک می کند.

در کُشتی بچه ها در روی دو تشک به ورزش با هم پرداختند.این بازی به پیشنهاد خود بچه ها برای جشن تدارک دیده شد.

در روز دوشنبه با بچه ها توپ های استخر توپ را داخل اتاق بازی خالی کردیم و دریایی از توپ درست کردیم و بچه ها روی تاتمی ها بر روی توپ ها سر می خوردند و باهم کشتی سواری می کردند.

در یکی از زنگ ها بچه ها با دیدن انیمیشن بامزه و بی کلام به دوبله و صداگذاری آن پرداختند.
انیمیشن در فضایی از دنیای حیوانات بود که همه آنها باد و به صورت بادکنکی شده بودند!
به این خاطر اتفاقات بامزه برای آنها پیش می آمد.بچه ها نیز به جای شخصیت ها صحبت می کردند و جملات خود را از طرف آنها بیان می کردند.
البته قطعا بداهه گویی برای خیلی از بچه های این سن سخت است اما همین که فکر کنند و سعی کنند جمله بسازند و بیان کنند برای تقویت هوش کلامی آنها موثر است.

انجام کاربرگ یکی از برنامه های ثابت ما است. نیاز به بیان ندارد که نوشتن و مداد دست گرفتن ورنگ کردن و خط کشیدن و دقت و تمرکز در تصاویر و اشکال باعث تقویت چه مهارت هایی در نوآموزان است.
کاربرگ این هفته رنگ آمیزی با موضوع حضرت مهدی (عج) بود.
 
در یکی از برنامه ها بچه ها به تشخیص صداهای مختلف پرداختند.از صدای اشیاء گرفته تا صدای وسیله های گوناگون.
آنها باید یاد می گرفتند که باید خوب گوش دهند و فکر کنند که این صدا را کجا شنیده اند.

بازی با اسباب بازی در زنگ آزاد برنامه هر هفته پیش یک است. بچه ها می توانند در روز شنبه اسباب بازی بیارند و با دوستان خود بازی کنند.

این هفته با توجه به اصل هویت ملی و مذهبی با پخش نوای ورزش زروخانه ای با هم نرمش کردیم و با توجه به اصل شادابی و نشاط حرکات بامزه زورخانه ای انجام دادیم!

هر زمان که هوا مناسب و تمیز باشد سعی می کنیم که تغذیه را با دوستان خود در حیاط زیر آسمان آبی خداوند میل کنیم.
قطعا خوردن خوراکی در کنار دوستان در هوای دلچسب بسیار لذت بخش تر از داخل کلاس است.

با توجه به مسئولیتی که همه بچه ها تا به امروز گرفته اند در بازه های گوناگون و در موقعیت های مختلف نام آنها برده شده و از آنها می خواهیم که مسئولانه به انجام وظایف خود بپردازند.
مسئولین تغذیه زیر سفره ای آورده و پهن می کنند. مسئولین صبحانه مقدمات صبحانه را فراهم و شرایط را برای خوردن صبحانه مهیا می کنند.
مسئولین اسباب بازی ها با کمک دوستان خود اسباب بازی های کلاس را جمع می کنند.
در فعالیت های همگانی همه ملزم به جمع آوری هستیم. مثلا بعد از بازی در اتاق بازی باید ماشین ها و لگو ها را همه باهم جمع کنیم، توپ ها را در استخر توپ بریزیم. تمام روزنامه ها و توپ ها و قلعه ها را بعد از جنگ روزنامه ای جمع کنیم.در صبحانه هر کس ظرف خود را در سینی قرار دهد. قفسه ها همیشه مرتب و کاپشن تا شده در آن باشد.
بچه های متوجه این موضوع هستند که نظم برای ما بسیار با اهمیت است وانتظار داریم خانواده های عزیز نیز در منزل از بچه ها بخواهند که اتاق و قفسه و کشوی مرتبی داشته باشند. در جمع کردن سفره و کارهای خانه کمک کنند و بدانند که رمز موفقیت در زندگی داشتن نظم و برنامه است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران