رویدادهای مدرسه

گزارش چهاردهم

گزارش فعالیت کلاس بازی ، اسفند ماه (۴)


خلاصه :

در این گزارش به چند نمونه از برنامه ها و طرح درس هایی که در هفته اخیر در کلاس بازی اجرا شد، اشاره میکنیم.

بازی ها و فعالیت های کلاس بازی در هفته اخیر :

1) هاکی رو موکت

- با بچه ها ازچسباندن دو تیکه از حلقه ها به یکدیگر یک چوب هاکی درست کردیم و بعد از یارکشی در دو گروه روی موکت هاکی بازی کردیم. از قوانین بازی این بود که به هیج عنوان با دست و پا به توپ ضربه نزنند و همینطور دروازه بان بدون تماس دست و پا با توپ و فقط با چوب دستش مانع از گلزنی بشود.

اصول میزان : شادابی ونشاط / کارگروهی / دقت و تمرکز / حفظ تعادل

2) گلف

- با لیوان ها سه تا هدف مشخص کردیم. مانع گزاشتیم و بچه ها باید توپ های پینگ پونگ را با چوب های گلف (چوب هایی که با حلقه درست کردیم) از موانع عبور دهند و به سمت لیوان ها شوت کنند.

اصول میزان : دقت و تمرکز / شادابی و نشاط / حفظ تعادل

3) پهلوانان

- بچه ها دو به دو و همینطور گروهی باهم مسابقه می دهند. هر کدام در یک قرار می گیرند و از خط مشخص شده ای لاستیک را بلند می کنند و دو دور مسیر را طی می کنند. البته که قبل از انجام این فعالیت با نرمش بچه ها بدن خود را گرم کردند.

اصول میزان : اصل شادابی ونشاط / دقت و تمرکز / حفظ تعادل 

4) بوکس

- بچه ها هر کدام یک تاتامی را انتخاب می کنند و رو به رو ان می ایستند و مثل کیسه بوکس به تاتامی ها ضربه میزنند. در مرحله اول هر کدام یک تاتامی و مرحله به مرحله به تعداد تاتامی ها اضافه می شود. باید ضربه ها طوری باشد که تاتامی ها نیوفتد.

اصول میزان :  اصل شادابی ونشاط 

5) رنگ ها رو حفظ کن.

- دو یار کنار هم. دو گروه مقابل هم. هر کدام یک چاه لاستیکی دارند. درون چاه های لاستیکی تعدادی توپ با طرح و رنگ های مختلف وجود دارد. بخاطره ارتفاع زیاد چاه رنگ توپ ها به سختی دیده می شود. بجه ها در هر کروه با کمک یارشان باید در یک دقیقه به توپ ها نگاه کنند. سعی کنند رنگ و طرح توپ ها را تشخیص دهند و به خاطر بسپارند. سپس به سمت استخر توپ رفته و توپ هایی که دیدند را پیدا می کنند. دیگر اجازه ندارند به چاه لاستیکی برگردند و مجددا الگو و طرح ها را ببینند. (فقط همان بار اول فرصت دارند)

اصول میزان : اصل دقت و تمرکز / شادابی و نشاط / تقویت حافظه / کار گروهی

6) لگو سازی

7) استپ هوایی در حیاط

8) پنالتی و فوتبال : بیشتر روزها بعد از اجرای طرح درس و اتمام کلاس ها ، در زنگ آزاد ، با توجه به درخواست بچه ها ، فعالیت کلاس بازی را به زدن ضربه پنالتی یا فوتبال اختصاص می دهیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران